Zobrazeno 1 - 10
of 21
pro vyhledávání: '"Cognitive algebra"'
Autor:
Maria Isolde Hedlefs-Aguilar, Erick Alejandro Gonzalez-Rodriguez, Claudia Moreno-Rodriguez, Ricardo Jesus Villarreal-Lozano, Guadalupe Elizabeth Morales-Martinez
Publikováno v:
European Journal of Educational Research, Vol 10, Iss 3, Pp 1599-1612 (2021)
This study explored the cognitive mechanism behind information integration in the test anxiety judgments in 140 engineering students. An experiment was designed to test four factors combined (test goal orientation, test cognitive functioning level, t
Autor:
Ricardo Jesus Villarreal-Lozano, Guadalupe Elizabeth Morales-Martinez, Angel Garcia-Collantes, Maynor Enrique Barrientos-Amador
Publikováno v:
udiMundus. Repositorio Institucional de la Universidad a Distancia de Madrid
instname
instname
This study explored the cognitive algebra mechanism underlying mathematical motivation in 672 engineering students. The experimental design included the combination of four factors (task modality versustask difficulty versustask structure versustask
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b8b4ed77981bfb53e08944eb55b6f946
http://hdl.handle.net/20.500.12226/1264
http://hdl.handle.net/20.500.12226/1264
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Guadalupe Elizabeth Morales-Martinez, Ernesto Octavio Lopez-Ramirez, Yanko Norberto Mezquita-Hoyos
Publikováno v:
European Journal of Educational Research, Vol 8, Iss 4, Pp 1145-1158 (2019)
A sample of 327 engineering bachelor students from a public university in Mexico took part in an information integration study to explore systematic thinking underlying propensity for cheating during a course exam. All study participants were provide
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Tese de doutoramento em Psicologia, na especialidade de Psicologia Cognitiva, apresentada à Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade de Coimbra O presente trabalho parte do reconhecimento de uma desproporção entre a abund
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::de5eba1b1aa247c5e305eddbdf361ade
https://hdl.handle.net/10316/36850
https://hdl.handle.net/10316/36850
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Psychologica, Iss 52-II (2010)
Psychologica; No. 52-II (2010); p. 545-558
Psychologica; N.º 52-II (2010); p. 545-558
Psychologica; No 52-II (2010); p. 545-558
Psychologica; n. 52-II (2010); p. 545-558
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC)-FCT-Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
Psychologica; No. 52-II (2010); p. 545-558
Psychologica; N.º 52-II (2010); p. 545-558
Psychologica; No 52-II (2010); p. 545-558
Psychologica; n. 52-II (2010); p. 545-558
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC)-FCT-Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
Intuitive physics is a popular field of research within cognitive psychology which addresses the common-sense beliefs about the physical world, particularly about classical mechanics. An influential stream of research argues for the striking resembla