Zobrazeno 1 - 10
of 104
pro vyhledávání: '"Cognition hypothesis"'
Autor:
Ting Sophia Xu, Lawrence Jun Zhang
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Based on Kellogg’s writing model, Skehan’s Limited Attentional Capacity Model (LACM), and Robinson’s Cognition Hypothesis, our study investigated the effects of cognitive task complexity on syntactic complexity, lexical complexity, accuracy, fl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/30cea275f63b4323ba509ddb2eddc8d8
Autor:
Cheng Peng, Zhen Bao
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionGenres, having distinct communicative functions, elicit different levels of reasoning demands in writing tasks. The current study investigated the influence of cognitive complexity triggered by a seldom studied pair of genres (expository
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/20dee169763b4780b04f33851a78fd56
Publikováno v:
Frontiers in Ecology and Evolution, Vol 9 (2021)
The evolution of social systems can place novel selective forces on investment in expensive neural tissue by changing cognitive demands. Previous hypotheses about the impact of sociality on neural investment have received equivocal support when teste
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cff19717b5d34280b69c07c0a1ac8b12
Autor:
Alberto, Greco
Det här examensarbetet utformas inom TBLT forskningsområdet, dvs. uppgiftsbaserad språkundervisning (Task-based Language Teaching) och utvecklingen av inlärares skriftliga målspråksperformans. TBLT-forskning har bevisat att kognitiv uppgiftskom
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-228158
Publikováno v:
Applied Research on English Language, Vol 8, Iss 1, Pp 51-78 (2019)
Today, learners’ interaction and collaborative task performance have attracted increasing attention from language teachers and researchers. The present study investigated whether collaborative pre-planning, task complexity manipulation, and languag
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c9a8a32674ac4a8f8cf2610520010b9f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ahmad Mojavezi, Akbar Afghari
Publikováno v:
Iranian Journal of Applied Language Studies, Vol 7, Iss 1, Pp 105-128 (2015)
Building on Robinson’s (2001, 2003) Cognition Hypothesis, Skehan’s (1998) Limited Attentional Capacity Model, and Kellog’s (1986) model of writing, this study examined the effect of task planning on the fluency, accuracy, and complexity of 60 I
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b22533b73b4a409595dbcb3131f1b513