Zobrazeno 1 - 10
of 577
pro vyhledávání: '"Cognate effect"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Payesteh, Bita1 bpayesteh@twu.edu, Pham, Giang T.2
Publikováno v:
Language, Speech & Hearing Services in Schools. Jan2022, Vol. 53 Issue 1, p213-221. 9p. 2 Charts.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BILINGUALISM-LANGUAGE AND COGNITION
Cognates – words that share form and meaning between languages – are processed faster than control words. However, is this facilitation effect merely lexical in nature or does it cascade to phonological/orthographic (i.e., sub-lexical) processes?
Publikováno v:
Latin American Journal of Content and Language Integrated Learning, Vol 9, Iss 1 (2016)
Cognates have served as a useful tool for investigating the bilingual lexicon inmany studies, but very little research has been carried out on different types ofcognates, specifically, partial cognates and their role in cross-linguistic effect.The pr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e5a98834c468410da34285be19c61ad2
Autor:
Hong Liu, Adel Chaouch-Orozco
Publikováno v:
Bilingualism: Language and Cognition. 26:469-475
Language control in bilinguals is often investigated with the language switching paradigm. Switch costs reflect the ease/difficulty of applying this control mechanism. The type of stimuli employed in the experiments may influence switch costs. To dat
Autor:
Bita Payesteh, Giang T. Pham
Publikováno v:
Lang Speech Hear Serv Sch
Purpose: Cognates, words in two languages that share form and meaning, can be used to support vocabulary development in bilingual children. Typically developing bilinguals have shown better performance on cognates versus noncognates. Of key interest
Publikováno v:
Letras de Hoje, Vol 50, Iss 1, Pp 73-83 (2015)
Este artigo apresenta um estudo que teve como objetivo verificar o efeito de interferência interlinguística e o efeito cognato na fala de bilíngues português-espanhol. Nos testes, concebidos dentro do paradigma de interferência desenho-palavra,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cabce67d44ff4db8a14030f9cbf4b5bc
Publikováno v:
Letras de Hoje; jan-mar2015, Vol. 59 Issue 1, p73-83, 11p