Zobrazeno 1 - 10
of 297
pro vyhledávání: '"Chronically ill students"'
Autor:
Louise Toller, Hannah Farrimond
Publikováno v:
Disability Studies Quarterly, Vol 41, Iss 2 (2021)
The experiences of university students with chronic illnesses have been neglected in previous research, despite the fact that they make up the third largest disability category in the UK. The propensity of chronic illnesses to fluctuate unpredictably
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2c5e097e88294a73a1f8f9e76b020da8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Kappa Delta Pi Record. 57:75-79
Through effective communication and proper accommodations, adolescents with chronic illnesses can have their physical, cognitive, social, and emotional needs met at school.
Autor:
Plöchl, Katharina Sophie
Einleitung: Rund 190.000 Kinder und Jugendliche in Österreich leben mit chronischer Krankheit. Jene davon die medizinischen Versorgungsbedarf aufweisen und eine Schule besuchen stellen die obhutspflichtigen Lehrkräfte vor vielfältige Herausforderu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_____10650::383784ee9969f1c666afd4ede10c13a1
Autor:
Toller, Louise, Farrimond, Hannah
Publikováno v:
Disability Studies Quarterly; Spring2021, Vol. 41 Issue 2, pN.PAG-N.PAG, 1p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Karima Almazroui
Publikováno v:
Heliyon, Vol 9, Iss 6, Pp e16845- (2023)
This research paper explores learning alternatives for chronically ill students, considering the challenges they encounter in their learning processes due to prolonged or intermittent absences from school. International practices and recent research
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7f3dd6f4b6a34d019bc26c6458de4aea
Publikováno v:
Set: Research Information for Teachers. :1-6
Publikováno v:
Kwartalnik Pedagogiczny / Pedagogical Quarterly. 253(3):194-206
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=806357