Zobrazeno 1 - 10
of 139
pro vyhledávání: '"Chou, Elizabeth P."'
We study Covid-19 spreading dynamics underlying 84 curves of daily Covid-19 infection rates pertaining to 84 districts belonging to the largest seven cities in Taiwan during her pristine surge period. Our computational developments begin with selecti
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2211.10926
We reformulate and reframe a series of increasingly complex parametric statistical topics into a framework of response-vs-covariate (Re-Co) dynamics that is described without any explicit functional structures. Then we resolve these topics' data anal
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2209.02629
Based on structured data derived from large complex systems, we computationally further develop and refine a major factor selection protocol by accommodating structural dependency and heterogeneity among many features to unravel data's information co
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2209.02623
Autor:
Chen, Ting-Li1 (AUTHOR), Chou, Elizabeth P.2 (AUTHOR), Chen, Min-Yi2 (AUTHOR), Hsieh, Fushing3 (AUTHOR) fhsieh@ucdavis.edu
Publikováno v:
PLoS ONE. 2/12/2024, Vol. 19 Issue 2, p1-24. 24p.
With histograms as its foundation, we develop Categorical Exploratory Data Analysis (CEDA) under the extreme-$K$ sample problem, and illustrate its universal applicability through four 1D categorical datasets. Given a sizable $K$, CEDA's ultimate goa
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2007.15039
Autor:
Hsieh, Fushing, Chou, Elizabeth P.
From two coupled Multiclass Classification (MCC) and Response Manifold Analytics (RMA) perspectives, we develop Categorical Exploratory Data Analysis (CEDA) on PITCHf/x database for the information content of Major League Baseball's (MLB) pitching dy
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2006.14411
Publikováno v:
In Physica A: Statistical Mechanics and its Applications 15 November 2023 630
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.