Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"Chinese reading comprehension"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
With the development of educational cognitive neuroscience, language instruction is no longer perceived as mechanical teaching and learning. Individual cognitive proficiency has been found to play a crucial role in language acquisition, particularly
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/385b44b876fb4986800fdb2eccdc54f8
Autor:
Jing Zhou
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2022)
This study investigated the association between syntactic awareness and L2 Chinese passage-level reading comprehension among 209 Chinese as a second language adult-learners. The participants were administered a character knowledge test, a vocabulary
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/66dea4532af6439ea3fadca02b48d345
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2022)
Reading comprehension is never considered a simple task in linguists’ views as it requires a full set of linguistic knowledge, such as word decoding, understanding syntactic and morphological structures, and deriving proper meanings from these stru
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/233f52fc184048b7b7f58ed5ca9c9c23
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
The study investigates whether learners’ demographics (e.g., age, education, and intelligence-IQ), language learning experience, and cognitive control predict Chinese (L2) reading comprehension in young adults. Thirty-four international students wh
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7c8db3767be14c06b342d2feec746ec7
Autor:
謝進昌 Jin-Chang Hsieh
Publikováno v:
Journal of Research in Education Sciences, Vol 64, Iss 4, Pp 175-206 (2019)
以實徵研究證據為基礎,探討促進學生中文閱讀理解教學議題逐漸受到重視,而使用量化統合技術推動本議題的研究,亦愈趨興盛,然而,受限研究數量,鮮少文獻針對調節變項進行深入分
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8c74fd52396e48858b9592cdf8bb2fe3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jing Zhou
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2022)
This study investigated the association between syntactic awareness and L2 Chinese passage-level reading comprehension among 209 Chinese as a second language adult-learners. The participants were administered a character knowledge test, a vocabulary
Publikováno v:
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
The study investigates whether learners’ demographics (e.g., age, education, and intelligence-IQ), language learning experience, and cognitive control predict Chinese (L2) reading comprehension in young adults. Thirty-four international students wh
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.