Zobrazeno 1 - 10
of 429
pro vyhledávání: '"Children's geographies"'
Publikováno v:
Urban Planning, Vol 9, Iss 0 (2024)
Standing at the intersection between geographies of care and children’s geographies, we present three ethnographic stories (emerging from three ethnographic studies) through which we argue that, as a result of pandemic confinement in Chile, childre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ef073d795bf14d2f9998b2db028e010a
Publikováno v:
Ecological Indicators, Vol 166, Iss , Pp 112374- (2024)
Children’s unequal exposure to nature is associated with the uneven distribution of green and blue infrastructure (GBI) in cities, which often disproportionately affects children living in disadvantaged neighbourhoods. School environments are incre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0c5823c4236e4378a9739dd020782207
Autor:
Aireen Grace Andal
Publikováno v:
Digital Geography and Society, Vol 5, Iss , Pp 100069- (2023)
This work offers a reflection on children's caring practices as participants of digital fieldwork. I interrogate and illustrate how children might offer a different appreciation of care as a practice in digitally-mediated research. Examining digitall
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ac0e77737cec49919b9b6b81706baa6c
Autor:
Aireen Grace Andal
Publikováno v:
Regional Studies, Regional Science, Vol 9, Iss 1, Pp 486-496 (2022)
With the growth of children’s population in cities, research on children’s views about their urban lives has gained traction in the literature. Contributing to such a research agenda, this study examines the perception of slum-dwelling Filipino c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2f02edbd84464586b645ee990566f091
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Simon Catling
Publikováno v:
Zeitschrift für Geographiedidaktik, Vol 49, Iss 4 (2022)
Dieser Beitrag geht den verschiedenen Herausforderungen nach, die mit der Aufnahme der Geographie in den Fächerkanon der Grundschule einhergehen. Diese speisen sich nicht zuletzt aus der Notwendigkeit, dass die Kinder im Rahmen des Faches Geographie
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/32a945cb266043bcb2ed473d70b2225e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.