Zobrazeno 1 - 10
of 35
pro vyhledávání: '"Child-adult interaction"'
Publikováno v:
Social Sciences and Humanities Open, Vol 10, Iss , Pp 101046- (2024)
This study investigates the speech norms shaping adult-child discourse in Ghana, focusing on three tribes: Asante, Dagbani, and Akuapem Kyerepon. The study uncovers pervasive cultural conservatism, where challenging established norms is deemed unacce
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/233cf718a8ec4f14818756f77a75c784
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2024)
Research on child-adult interactions has identified that the morphology of bodily coordination seems to be sensitive to age and type of interaction. Mirror-like imitation emerges earlier in life and is more common during emotionally laden interaction
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f8787fab54dc45b48f4c7a2fbe0759bd
Autor:
Shur S.E., Zuckerman G.A.
Publikováno v:
Психологическая наука и образование, Vol 27, Iss 1, Pp 82-91 (2022)
The purpose of our work was to establish diagnostic criteria for assessing how the child interprets the proposed form of interaction in a situation where an adult sets an intellectual task and offers help. In this case study, we described two product
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fd3c7f9bd04c491b83cb77fb74130d0d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 14, Iss 3, Pp 74-84 (2018)
Is there a joint, cooperative action taking place every time pupils do something in fours in a lesson, for instance, discuss the content of a text according to the task given by a teacher? Using clinical research of simple child-adult interactions, w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b98ea83d5ebb45568e94fd2522b441f2
Autor:
Файзуллаева Елена Дмитриевна
Publikováno v:
Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Pedagogičeskogo Universiteta, Iss 1, Pp 9-16 (2017)
Рассматривается вопрос проявления профессиональной компетенции педагога, определяющей специфику детско-взрослого взаимодействия, –
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0f016c7832694a2ca94d0dfa0fedc5be
Autor:
Asta Cekaite, Anna Ekström
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
The present study examines 1- to 5-year-old children’s emotion socialization in an early childhood educational setting (a preschool) in Sweden. Specifically, it examines social situations where teachers respond to children’s negative emotional ex
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ae307f853ca436ab3c0cd438eebedbb
Publikováno v:
Psychology of Language and Communication, Vol 18, Iss 2, Pp 87-105 (2014)
Analyses of interactions between an adult and a one-year-old child are often connected with studying early communicative competences, e.g. the child’s participation in turn-taking sequences, in joint attention, and use of pointing gestures. Infants
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1281fc82d65b4157b78696fbe14b04e1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.