Zobrazeno 1 - 10
of 90
pro vyhledávání: '"Child perception"'
Publikováno v:
Brain and Spine, Vol 4, Iss , Pp 102820- (2024)
Introduction: Telemetric monitoring of intracranial pressure (ICP) in children with a complex cerebrospinal disorder might help parents distinguish acute and potential life-threatening symptoms of hydrocephalus from other illnesses. Research question
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/205271bb5e9a43ea87591508b1c9e808
Autor:
B. K. G. Thilakarathne, L. Ekanayake
Publikováno v:
Ceylon Journal of Science, Vol 50, Iss 2, Pp 193-197 (2021)
It is now well established that oral health cannot be assessed merely by clinical indicators but also complemented with subjective measures. This study aimed to validate the Sinhalese version of the Child Perception Questionnaire (CPQ11-14). The Engl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b756ef265e414c4085adae0d17e1e1db
Autor:
B. Szabó, M. Miklósi
Publikováno v:
European Psychiatry, Vol 65, Pp S351-S352 (2022)
Introduction Maternal attachment style plays a major role in the intergenerational transmission of psychopathology. Previous studies indicated that a secure attachment style is associated with higher levels of mindfulness and a higher quality of the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ef16287122c049d5a046d1574d649680
Autor:
Türel, Ahmet, Ayşe Gür, Elmira
Publikováno v:
Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research, 2019, Vol. 13, Issue 2, pp. 425-443.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/ARCH-12-2018-0048
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Interactions with teachers and peers are critical for children’s social, behavioral, and academic development in the classroom context. However, these two types of interpersonal interactions in the classroom are usually pursued via separate lines o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1114d554fdc849db9d3b336e8295ba71
Publikováno v:
Health and Quality of Life Outcomes, Vol 16, Iss 1, Pp 1-13 (2018)
Abstract Background Longitudinal invariance is a perquisite for a valid comparison of oral health-related quality of life (OHRQoL) scores over time. Item response theory (IRT) models can assess measurement invariance and allow better estimation of th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cabb00be6f784993b952061f240286cf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.