Zobrazeno 1 - 10
of 278
pro vyhledávání: '"Child assessment"'
Autor:
Anna Edenius, Malin Bergström, Lene Lindberg, Kersti Bergqvist, Anna Fröjlinger, Pia Enebrink, Johan Åhlén
Publikováno v:
BMC Psychology, Vol 12, Iss 1, Pp 1-13 (2024)
Abstract Background Social and emotional development are important aspects of young children’s well-being but can be difficult to assess during the first years of life. The Ages and Stages Questionnaire: Social-Emotional Second Edition (ASQ:SE-2) i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6008a7af439a4413b86c4ff871b854cc
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2024)
This paper describes the psychometric properties of the Italian version of the Parent Experience of Assessment Scale. Overall, 185 participants took part in the study. Confirmatory factor analysis and structural equation modeling tested the scale str
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1421992c343e4f71b5503fdbd4266d22
Autor:
Helen O. Pitchik, Fahmida Tofail, Fahmida Akter, Abul K. M. Shoab, Jesmin Sultana, Tarique M. N. Huda, Mahbubur Rahman, Peter J. Winch, Stephen P. Luby, Lia C. H. Fernald
Publikováno v:
BMC Pediatrics, Vol 23, Iss 1, Pp 1-11 (2023)
Abstract Background Reliable and valid measurement of early child development are necessary for the design of effective interventions, programs, and policies to improve early child outcomes. One widely used measure in low- and middle-income countries
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/facca84736c1402590236a678070a958
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Randall Waechter, Roberta Evans, Sean Hanna, Toni Murray, Cassandra Mobley, Stephanie Holmes, Rashida Isaac, Rebeca Wolfe, Elbernezer Andrew, Barbara Landon, Michelle Fernandes
Publikováno v:
BMC Pediatrics, Vol 22, Iss 1, Pp 1-10 (2022)
Abstract Background Adaptation of standardized early child development (ECD) assessments to low- and middle-income countries can be challenging because of culture-specific factors relating to language, content, context, and tool administration, and b
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7aa6b1aabdd44da0a2bf3ac26b22fd75
Autor:
Andiswa Mlotshwa, Maud Mthembu
Publikováno v:
Social Work/Maatskaplike Werk, Vol 57, Iss 4, Pp 443-454 (2021)
The integration of child-friendly tools during child counselling facilitates effective communication and child participation. However, the use of child-friendly tools in generalist child counselling remains sparse. This paper presents social work stu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/688436a1d2e24bee9af44a05af8b4ed6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.