Zobrazeno 1 - 10
of 992
pro vyhledávání: '"Child Directed Speech"'
Autor:
Strätz, Theresa
This publication formulates a comprehensive picture of children's expression of empathy, while also developing a complex mixed-methods design. The study focusses on the linguistic and communicative abilities of 22 children, aged three to seven years,
Externí odkaz:
https://library.oapen.org/handle/20.500.12657/93295
Publikováno v:
The Life Cycle of Language : Past, Present, and Future, 2023, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780192845818.003.0022
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Davidson, Lucinda, author, Kelly, Barbara, author, Wigglesworth, Gillian, author, Nordlinger, Rachel, author
Publikováno v:
The Oxford Guide to Australian Languages, 2023.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198824978.003.0060
Autor:
Walsh, Michael, author
Publikováno v:
The Oxford Guide to Australian Languages, 2023.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780198824978.003.0059
Autor:
Garcia Rowena, Kidd Evan
Publikováno v:
Linguistics, Vol 60, Iss 6, Pp 1855-1906 (2022)
Western Austronesian languages have typologically rare but theoretically important voice systems that raise many questions about their learnability. While these languages have been featured prominently in the descriptive and typological literature, d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bf0c4c8ced144f3da50bc811d32a3be5
Publikováno v:
Language Development Research, Vol 3, Iss 1 (2023)
Some theories of language development propose that children learn more effectively when exposed to speech that is directed to them (target child directed speech, tCDS) than when exposed to speech that is directed to others (other-directed speech, ODS
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7f5b3d62972d41bca570128140ddeb55
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.