Zobrazeno 1 - 10
of 34
pro vyhledávání: '"Chess engine"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 8, Pp 174179-174190 (2020)
Artificially intelligent (AI) game software incorporates different algorithms to generate intelligent human-like responses to the users playing them. Testing AI game software poses great difficulty because of the complex possibilities that can result
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/013dabdbcffb4c96bbb441fb27bedaf2
The game of chess has captivated players for centuries due to its deep strategic and tactical complexity. As technology advanced, powerful chess engines emerged, significantly impacting the game's landscape. These engines provide an unprecedented dep
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::38e71281c90977391de3887402375094
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 8, Pp 174179-174190 (2020)
Artificially intelligent (AI) game software incorporates different algorithms to generate intelligent human-like responses to the users playing them. Testing AI game software poses great difficulty because of the complex possibilities that can result
Publikováno v:
Dipòsit Digital de Documents de la UAB
Universitat Autònoma de Barcelona
Universitat Autònoma de Barcelona
Chess is one of the most ancient games in humanity's history. It has been studied and explored for centuries, and the resulting knowledge has been stored in books of theory, still used today to teach chess apprentices. Since their introduction in the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::5cbaee8886da5b7a3d29d51682a30c83
https://ddd.uab.cat/record/264178
https://ddd.uab.cat/record/264178
Autor:
Giljanović, Luka
Cilj ovog rada je istražiti kako izraditi šahovskog računalnog igrača. Prvi dio rada odnosi se na teorijsku podlogu zadatka, gdje se detaljno objašnjavaju algoritmi minimaks i alfa-beta podrezivanje. Također, teorijski se obrađuju pojmovi heur
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______4131::a7adbcb564ba33d6d3cf75a441bef9fb
https://repozitorij.fer.unizg.hr/islandora/object/fer:9341/datastream/PDF
https://repozitorij.fer.unizg.hr/islandora/object/fer:9341/datastream/PDF
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Werda Buana Putra, Lukman Heryawan
Publikováno v:
Jurnal Teknosains: Jurnal Ilmiah Sains dan Teknologi, Vol 6, Iss 1, Pp 37-43 (2017)
Jurnal Teknosains; Vol 6, No 1 (2016): December; 37-43
Jurnal Teknosains; Vol 6, No 1 (2016): December; 37-43
Minimax Algorithm, is a solution to reduce the burden on hardware in chess engine. However, a more in-depth method is needed to further increase the search algorithm. One of those solutions is called Alpha-Beta Pruning algorithm. The idea is to elimi
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.