Zobrazeno 1 - 10
of 288
pro vyhledávání: '"Challenging behaviours"'
Publikováno v:
In Journal of Environmental Psychology December 2024 100
Autor:
Kayla Kostal, Maria Baranowski, Hygiea Casiano, Margherita Cameranesi, Lindsay McCombe, Shahin Shooshtari
Publikováno v:
Disabilities, Vol 4, Iss 2, Pp 290-302 (2024)
Worldwide, the community transition process away from institutions has increased in the past 30–50 years among persons with severe intellectual and developmental disabilities. This process, also known as “deinstitutionalization”, could potentia
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/486c486ee282451b887c1d613bdd1441
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nah, Yong-Hwee
Publikováno v:
Advances in Autism, 2020, Vol. 6, Issue 3, pp. 205-214.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/AIA-05-2019-0013
Autor:
Ahmad Qadeib Alban, Ahmad Yaser Alhaddad, Abdulaziz Al-Ali, Wing-Chee So, Olcay Connor, Malek Ayesh, Uvais Ahmed Qidwai, John-John Cabibihan
Publikováno v:
Robotics, Vol 12, Iss 2, p 55 (2023)
Children with autism face challenges in various skills (e.g., communication and social) and they exhibit challenging behaviours. These challenging behaviours represent a challenge to their families, therapists, and caregivers, especially during thera
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a64dce45a2be42e493f86eaa0971f938
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ntinas, Konstantinos M.
Publikováno v:
Tizard Learning Disability Review, 2019, Vol. 24, Issue 3, pp. 101-107.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/TLDR-06-2017-0024
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 12 (2021)
Background: Approximately 10% of children, adolescents and young adults with an intellectual and developmental disability (IDD) in Bavaria live in residential institutions. 2015 saw media reports raising suspicions about excessive use of coercive mea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e5310921a0e24462bf20c6aa89fae240