Zobrazeno 1 - 10
of 114
pro vyhledávání: '"Carvalho, Gonçalo"'
Autor:
de Carvalho, Gonçalo Hora
Human Factors, Cognitive Engineering, and Human-Automation Interaction (HAI) form a trifecta, where users and technological systems of ever increasing autonomous control occupy a centre position. But with great autonomy comes great responsibility. It
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2407.18953
We explore the hypothesis that LLMs, such as GPT-3.5 and GPT-4, possess broader cognitive functions, particularly in non-linguistic domains. Our approach extends beyond standard linguistic benchmarks by incorporating games like Tic-Tac-Toe, Connect F
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2407.11068
Autor:
de Carvalho, Gonçalo Hora
This text is concerned with a hypothetical flavour of cognitive blindness referred to in this paper as \textit{C-Causal Blindness} or C-CB. A cognitive blindness where the policy to obtain the objective leads to the state to be avoided. A literal exa
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2208.07143
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gonçalo Ferreira, João, Rodrigues, Filipe, Sobreiro, Pedro, Silva, Mário, Jorge Santos, Fernando, Carvalho, Gonçalo, Hernández Mendo, António, Rodrigues, José
Publikováno v:
Frontiers in Psychology; 2024, p1-9, 9p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Engineering Applications of Artificial Intelligence October 2020 95
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nanusha, Mulatu Yohannes, Carlier, Jorge Dias, Carvalho, Gonçalo Ivo, Costa, Maria Clara, Paiva, Ana Paula
Publikováno v:
In Separation and Purification Technology 1 April 2019 212:747-756
Autor:
Anderson, Paul, Carvalho, Goncalo
Environment maps are used to simulate reflections off curved objects. We present a technique to reflect a user, or a group of users, in a real environment, onto a virtual object, in a virtual reality application, using the live video feeds from a set
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/cs/0304011