Zobrazeno 1 - 10
of 314
pro vyhledávání: '"Capacity drop"'
Autor:
Sruthi Sekhar Pallela, Arpan Mehar
Publikováno v:
IATSS Research, Vol 48, Iss 1, Pp 14-26 (2024)
Time headway characteristics are of great importance for planning and design of roadway. The present study determines time headway distribution pattern of vehicular stream at various urban roads and evaluate drop in capacity of roadway section having
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/83120e38c2774ddd9f4b28d69772a972
Publikováno v:
IET Intelligent Transport Systems, Vol 17, Iss 11, Pp 2313-2332 (2023)
Abstract A merging section on a freeway is a typical bottleneck where congestion easily occurs due to interference caused by vehicles entering the mainline from the ramp. To achieve higher speeds and/or yield to merging vehicles, drivers on the mainl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5eee5f137883478cabc7f502c3f8bcda
Publikováno v:
European Transport Research Review, Vol 15, Iss 1, Pp 1-20 (2023)
Abstract Purpose We benchmark three European microscopic simulation software’s ability to reproduce congested patterns at merges and diverges by comparing their macroscopic outputs to validated analytical formulations. The capacity drop and, in the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aa0165293b334cf981bb38b1358e9f59
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Felipe De Souza, Marjan Mosslemi
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 10, Pp 117611-117625 (2022)
The Capacity Drop (CD) is a sustained drop in a freeway bottleneck outflow when its upstream section becomes congested. Understanding how to replicate CD with microscopic models can help us to better understand its properties and mechanism. However,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2a56c0b5dafa4d4fa0ace1df303b58cf
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 12, p 7152 (2023)
Empirical studies show that queue discharge rate is lower than pre-queue capacity in congestion. This is the the capacity drop phenomenon. All previous research about this event used data during clear weather conditions. This is the first time that e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b826ef7ead9046af93f66588759dd667
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.