Zobrazeno 1 - 10
of 2 056
pro vyhledávání: '"CUED-RECALL"'
Autor:
Eric Y. Mah, Kelly E. L. Grannon, Alison Campbell, Nicholas Tamburri, Randall K. Jamieson, D. Stephen Lindsay
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
IntroductionFree recall tends to be better for names of animate concepts such as animals than for names of inanimate objects. In Popp and Serra’s 2016 article, the authors replicated this “animacy effect” in free recall but when participants st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/430a305fb2b44c059c1eaf05373622f8
Publikováno v:
Primenjena Psihologija, Vol 15, Iss 3 (2022)
This research aimed to clarify the role of the perceptual richness of words (PR) in the recall tasks. PR was operationalized as the number of sensory modalities through which an object can be perceived. Previously, we found that concepts experienced
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/219136c156ea4049b5e28f8d94df3a7d
Publikováno v:
International Journal of Educational Technology in Higher Education, Vol 18, Iss 1, Pp 1-19 (2021)
Abstract Since the conception of pedagogical agents in multimedia environments, researchers have advocated for agents to be designed to exhibit social cues that prime the social interaction of the target audience. One powerful social cue has been age
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/55d3e720b1f14101a764c9af865ac8df
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Huang, Jingjing
This study explored the effects of lecture speech rate and duration on L1 Chinese listeners' listening comprehension of online L2 English lectures on free-recall and cued-recall questions. There are many factors that may affect a Chinese listener's l
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10919/112765
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Fabien Gierski, Nicolas Stefaniak, Farid Benzerouk, Pamela Gobin, Franca Schmid, Audrey Henry, Arthur Kaladjian, Mickaël Naassila
Publikováno v:
Addictive Behaviors Reports, Vol 12, Iss , Pp 100323- (2020)
Background: Many studies have emphasized the harmful impact of binge drinking on several cognitive functions, including memory. However, the exact nature of the memory processes involved is still unknown. The present study was designed to assess verb
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/386f41d790f84178a44f7ed5f74a86ad
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.