Zobrazeno 1 - 10
of 5 591
pro vyhledávání: '"COUNTING PRINCIPLES"'
Autor:
Lupu-Gladstein, Noah, Pang, Ou Teen Arthur, Ferretti, Hugo, Tham, Weng-Kian, Steinberg, Aephraim M., Bonsma-Fisher, Kent, Brodutch, Aharon
We implement a variant of the quantum pigeonhole paradox thought experiment to study whether classical counting principles survive in the quantum domain. We observe strong measurements significantly violate the pigeonhole principle (that among three
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2408.03398
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ken, Eitetsu
We formalize various counting principles and compare their strengths over $V^{0}$. In particular, we conjecture the following mutual independence between: (1) a uniform version of modular counting principles and the pigeonhole principle for injection
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2203.10237
Autor:
Cheung, Pierina1 (AUTHOR) cheung.pierina@gmail.com, Toomey, Mary2 (AUTHOR), Jiang, Yahao Harry2 (AUTHOR), Stoop, Tawni B.3 (AUTHOR), Shusterman, Anna2 (AUTHOR)
Publikováno v:
Developmental Science. Jul2022, Vol. 25 Issue 4, p1-12. 12p.
Autor:
Haman, Maciej1 (AUTHOR) maciej.haman@psych.uw.edu.pl, Lipowska, Katarzyna1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Developmental Science. May2023, Vol. 26 Issue 3, p1-12. 12p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
George Ekol, Simphiwe Mlotshwa
Publikováno v:
Pythagoras, Vol 43, Iss 1, Pp e1-e8 (2022)
This case study carried out during the 2020 coronavirus disease of 2019 (COVID-19) lockdown used online data collection means to investigate the distribution of cognitive demand levels of probability and counting principles (PCP) learning tasks in a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/38d19fe5494c49cf8fddc9a78412870b
Autor:
SATAN, Nurcan1 nurcan0503@hotmail.com, AKSAKAL, Kübra1, BAĞDAT, Ayşe2, KAYHAN ALTAY, Mesture3
Publikováno v:
Cukurova University Faculty of Education Journal / Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Aug2024, Vol. 53 Issue 2, p652-680. 29p.
Autor:
Ekol, George, Mlotshwa, Simphiwe
Publikováno v:
Pythagoras (10122346); 2022, Vol. 43 Issue 1, p1-8, 8p
Autor:
Baroody, Arthur J.
Publikováno v:
Journal for Research in Mathematics Education, 1986 Nov 01. 17(5), 382-389.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/749330