Zobrazeno 1 - 10
of 1 190
pro vyhledávání: '"CONTEXTUAL INTERFERENCE"'
Autor:
Gebrian, Molly, author
Publikováno v:
Learn Faster, Perform Better : A Musicianâs Guide to the Neuroscience of Practicing, 2024, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197680063.003.0008
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Since the initial study on contextual interference (CI) in 1966, research has explored how practice schedules impact retention and transfer. Apart from support from scientists and practitioners, the CI effect has also faced skepticism. Therefore, we
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7a3e6ec404ae4ab6850e93c406e65591
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
The aim of this research was to examine the effects of using a random and game-based practice schedule for Traditional Cultural Games (TCG) skills on the performance of gross motor skills. Specifically, skills of two types of TCG, Chindro, an individ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e4028c5eb60446aa9afcf8a660504f06
Publikováno v:
رشد و یادگیری حرکتی ورزشی, Vol 15, Iss 4, Pp 71-86 (2023)
Introduction: The purpose of present study was to test the effect of contextual interference and self-regulation on the transfer of volleyball services (underhand and windmill service).Methods: Participants were 39 male students (20-25 years old) wer
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5df9a77ee2794ad0bb96577023ab6e44
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Julius Baba Apidogo, Achraf Ammar, Atef Salem, Johannes Burdack, Wolfgang Immanuel Schöllhorn
Publikováno v:
Sports, Vol 12, Iss 1, p 5 (2023)
Effective sports training should be attuned to the athlete’s specific conditionings and characteristics. In motor learning research, two often neglected factors that influence this resonance are the learner’s athletic background and the structura
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/93cfba7f744843bda65ceb8ce659c670
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.