Zobrazeno 1 - 10
of 172
pro vyhledávání: '"CLEWs"'
Publikováno v:
Renewable and Sustainable Energy Transition, Vol 5, Iss , Pp 100080- (2024)
British Columbia (BC) is committed to transitioning to a low-carbon energy system to meet its CO2 emission reduction targets, but this shift towards renewable energy sources may have significant implications for land use. This paper investigates the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e2cbbc8bef8c4b9da34c1ba6c543bbb3
Publikováno v:
Journal of Water and Climate Change, Vol 14, Iss 12, Pp 4465-4488 (2023)
The Buffalo River catchment in KwaZulu-Natal, South Africa, has limited water resource infrastructure development, and climate change is predicted to increase its water supply deficits by exacerbating water distribution inequalities. This study evalu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/338ecc98875241f1b4194beeb454ffe7
Autor:
Mariana Rodríguez-Arce, Jam Angulo-Paniagua, Luis Victor-Gallardo, Jessica Roccard, Jairo Quirós-Tortós, Kane Alexander, Mark Howells
Publikováno v:
Energy Strategy Reviews, Vol 51, Iss , Pp 101316- (2024)
System models help policymakers to produce net zero decarbonization pathways. In 2019, Costa Rica launched its National Decarbonization Plan (NDP) – constructed using a detailed Open-Source energy Modelling System (OSeMOSYS-CR) model and simplified
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/45c6d85d5cc1467cb746e92f58d1a8e8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Climate, Vol 11, Iss 9, p 177 (2023)
This study was motivated by the high reliance on hydropower plants (HPPs) developed and planned along the river Nile and the fact that drought events are the most imminent and drastic threats to Uganda’s power production. The study aimed to assess
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bae3e3b089de4ab5a400974ff78c12ed
Publikováno v:
Energies, Vol 16, Iss 14, p 5539 (2023)
The increasing prevalence of wicked problems, such as climate change, requires a transformation in education that equips students with the skills, competencies and knowledge to address these complex challenges. Wicked problems are characterised by th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e1f82838035247aa91f581c9a21e2fb1
Autor:
Kochan, Ben
Publikováno v:
Planning (14672073). 4/22/2016, Issue 2027, p6-7. 2p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.