Zobrazeno 1 - 10
of 189
pro vyhledávání: '"CHUNNEL FIRE"'
Autor:
Msaad, Y.1 y.msaad@cerib.com, Bonnet, G.2 guy.bonnet@univ-mlv.fr
Publikováno v:
Journal of Engineering Mechanics. Oct2006, Vol. 132 Issue 10, p1124-1132. 9p. 1 Diagram, 1 Chart, 5 Graphs.
Autor:
Ulm, Franz-Josef, Acker, Paul
Publikováno v:
Journal of Engineering Mechanics. Mar99, Vol. 125 Issue 3, p283. 7p. 5 Diagrams, 1 Chart, 9 Graphs.
Autor:
Ulm, Franz-Josef, Coussy, Olivier
Publikováno v:
Journal of Engineering Mechanics. Mar99, Vol. 125 Issue 3, p272. 11p. 1 Diagram, 4 Graphs.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Engineering Mechanics. 125:283-289
In Part I of this study, a material model for the in-situ behavior of rapidly heated concrete was developed that accounts explicitly for the dehydration of concrete and its cross-effects with deformation (chemomechanical couplings) and temperature (c
Publikováno v:
Journal of Engineering Mechanics. 125:272-282
This paper and its companion paper present the main results of an assessment of the fire in the Channel Tunel (the “Chunnel”), which destroyed a part of the concrete tunnel rings by thermal spalling. The study seeks (1) to evaluate the effect of
Autor:
Guy Bonnet, Y. Msaad
Publikováno v:
Journal of Engineering Mechanics-ASCE
Journal of Engineering Mechanics-ASCE, American Society of Civil Engineers, 2006, 132 (10), pp.1124-1132. ⟨10.1061/(ASCE)0733-9399(2006)132:10(1124)⟩
Journal of Engineering Mechanics-ASCE, American Society of Civil Engineers, 2006, 132 (10), pp.1124-1132. ⟨10.1061/(ASCE)0733-9399(2006)132:10(1124)⟩
International audience; Two spalling mechanisms are generally quoted in the literature. The first one is due to pore pressure buildup. The second one, which is analyzed in this paper, is generated by restrained thermal dilation. We seek to model the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::a776ffd8365f28c7c7242e1bcc72bc95
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00691112/document
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00691112/document
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Solids and Structures. 48:1945-1961
The paper deals with modelling of hygro-thermal performance and thermo-chemical degradation of concrete exposed to high temperature. Several possible simplifications in modelling of heat and mass transport phenomena in heated concrete are considered