Zobrazeno 1 - 10
of 14
pro vyhledávání: '"C Nikaedo"'
Autor:
Orlando Francisco Amodeo Bueno, Mônica Carolina Miranda, Romain Martin, Pascale Engel de Abreu, Carlos J. Tourinho, C Nikaedo, Neander Abreu
Publikováno v:
Journal of Attention Disorders. 18:346-356
Objective: The study explores the psychometric properties of the Brazilian-Portuguese version of the Working Memory Rating Scale (WMRS-Br) in a population of 355 young children from diverse socioeconomic status and schooling backgrounds. Method: Publ
Autor:
Marina Leite Puglisi, Romain Martin, Debora Maria Befi-Lopes, Pascale Engel de Abreu, Carlos J. Tourinho, Orlando Francisco Amodeo Bueno, C Nikaedo, Mônica C. Miranda, Neander Abreu
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 5 (2014)
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology
This study examined executive functioning and reading achievement in 106 6- to 8-year-old Brazilian children from a range of social backgrounds of whom approximately half lived below the poverty line. A particular focus was to explore the executive f
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::15626765dfb5c68f9f5f4fd3eb9448a5
http://orbilu.uni.lu/handle/10993/16964
http://orbilu.uni.lu/handle/10993/16964
Autor:
Musso Aurich, Marina1 marina12musso@gmail.com, Batista Peixoto, Camila1 cbpeixoto@ufmg.br, da Silva Amorim, Luciano1 lucianoamorim231@gmail.com, Beatriz Lopes-Silva, Júlia1 silvajbls@gmail.com
Publikováno v:
Psico-USF. out-dez2023, Vol. 28 Issue 4, p711-726. 16p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Martins Dias, Natália1, da Silva Moita Minervino, Carla Alexandra2, Tozzi Reppold, Caroline3, de Macedo, Elizeu Coutinho4, Gotuzo Seabra, Alessandra4 alessandragseabra@gmail.com
Publikováno v:
Psicologia: Teoria e Prática. may-ago2015, Vol. 17 Issue 2, p171-184. 14p.
Publikováno v:
Irish Educational Studies; Mar2021, Vol. 40 Issue 1, p101-114, 14p
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Matthew J. Schuelka, Christopher J. Johnstone, Gary Thomas, Alfredo J. Artiles
Externí odkaz:
https://sk.sagepub.com/reference/the-sage-handbook-of-inclusion-and-diversity-in-education
Autor:
Pacheco, Maria de Jesus Torres, Gonçalves, Héron Máximo da Cunha, Ribeiro, Talyta Garcia da Silva, Gonçalves, Tárcia Heliny Nojoza Mendonça, Pacheco, Marcone Barbosa, Ribeiro, Marizélia Rodrigues Costa, Ribeiro, Larah Bogea, Carvalho, Amanda Pereira, Cabral, Júlia Lima, Artoni, Leonardo Gonçalves, Vantini, Maria Augusta Braghin, Tomás, Rute Carina Cordeiro, Engel De Abreu, Pascale, Laurence, Paulo Guirro, Macedo, Elizeu Coutinho
Publikováno v:
Vulnerable Children & Youth Studies; Dec2018, Vol. 13 Issue 4, p368-373, 6p, 2 Charts