Zobrazeno 1 - 10
of 25
pro vyhledávání: '"Byrne, C. M. P."'
Heavy metal subdwarfs are a class of hot subdwarfs with very high abundances of heavy elements, typically around 10 000 times solar. They include stars which are strongly enhanced in either lead or zirconium, as well as other elements. Vertical strat
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2403.19071
Autor:
Byrne, C. M., Stanway, E. R.
Uncertainties in stellar population models, both in terms of stellar evolution and stellar spectra, translate into uncertainties in our interpretation of stellar populations in galaxies, since stars are the source of most of the light we receive from
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2303.16920
The enhancement of $\alpha$ elements such as oxygen is an important phase in the chemical evolution of the early Universe, with nebular material becoming enriched in these elements sooner than iron. Here we present models which incorporate stellar sp
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2203.13275
Blue Large-Amplitude Pulsators (BLAPs) are a recently discovered class of pulsating star, believed to be proto-white dwarfs, produced by mass stripping of a red giant when it has a small helium core. An outstanding question is why the stars in this c
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2107.14628
Publikováno v:
SciPost Physics, Vol 16, Iss 5, p 130 (2024)
We provide an overview of the status of Monte-Carlo event generators for high-energy particle physics. Guided by the experimental needs and requirements, we highlight areas of active development, and opportunities for future improvements. Particular
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6d302e68b67d446fb25dfe23dc60084a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.