Zobrazeno 1 - 10
of 1 041
pro vyhledávání: '"Bypass Ratio"'
Publikováno v:
Hangkong gongcheng jinzhan, Vol 15, Iss 4, Pp 50-55 (2024)
It is of great significant for prop-fan engine under medium to high Mach number to evaluate the propulsive efficiency of turbofan, turboprop and prop-fan engines. The mathematical model for propulsive efficiency analysis is established by using energ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5cfe02d695b54780856b2cc22d7f32df
Autor:
R., Naren Shankar, V.G., Ganesan
Publikováno v:
Aircraft Engineering and Aerospace Technology, 2022, Vol. 94, Issue 10, pp. 1614-1627.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/AEAT-02-2021-0050
Publikováno v:
Energies, Vol 17, Iss 5, p 1194 (2024)
The next-generation variable cycle engine imposes stricter requirements on a fan’s flow capacity at the middle speed. To tackle this challenge, the implementation of split fans presents as a potential solution. In the present study, we conducted nu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/79a62ed16528435e83ba1bf64b304554
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Propulsion and Power Research, Vol 11, Iss 3, Pp 337-352 (2022)
Turbofan engine intakes are designed to provide separation-free flow at the fan face over a wide range of operating conditions. But at some off-design conditions, like at high flight speeds and high angles of attack (AoA), the aero engine intake may
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/58af7c3aa51b4cdda4a8d9c39b19cdde
Autor:
Mingjun Liu, Zhenjiu Zhang, Zhuoming Liang, Haibing Xiao, Huanlong Chen, Xianqing Yang, Changxiao Shao
Publikováno v:
Energies, Vol 16, Iss 21, p 7230 (2023)
In this paper, a three-dimensional aerodynamics optimization system is built and applied to optimize a rotor blade to balance the conflicts between stall margin, total pressure ratio, adiabatic efficiency, and mass flow rate for the high-loading and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6f312855a3324ab9a0daca6a6f150b37
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.