Zobrazeno 1 - 10
of 29
pro vyhledávání: '"Breiss, Canaan"'
We propose an interactive approach to language learning that utilizes linguistic acceptability judgments from an informant (a competent language user) to learn a grammar. Given a grammar formalism and a framework for synthesizing data, our model iter
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2405.04726
Textless self-supervised speech models have grown in capabilities in recent years, but the nature of the linguistic information they encode has not yet been thoroughly examined. We evaluate the extent to which these models' learned representations al
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2306.06232
Publikováno v:
In Infant Behavior and Development December 2024 77
Publikováno v:
In Cognition April 2022 221
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Zhou, Z.L., Breiss, Canaan
How does the perceptual map (p-map) influence phonological learning? The p-map advances the hypothesis that speakers prefer to make phonological alternations that are minimally phonetically salient. In theory, this means that there is a constraint ag
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::514b6a21ccee8df92d5b715b580dadc3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol 43, iss 43
In this paper we use pupillometry, a non-invasive, naturalistic method of measuring attention and cognitive load, to measure the effect of stress clash (Chinése shíp) and its metrical repair (Chínese shíp) during auditory sentence processing.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::22ede447efaa3ff128007703d12ba754
https://escholarship.org/uc/item/5h1513tq
https://escholarship.org/uc/item/5h1513tq