Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"Brake blending"'
Autor:
Marius Heydrich, Vincenzo Ricciardi, Valentin Ivanov, Matteo Mazzoni, Alessandro Rossi, Jože Buh, Klaus Augsburg
Publikováno v:
Vehicles, Vol 3, Iss 2, Pp 145-161 (2021)
This paper introduces a case study on the potential of new mechatronic chassis systems for battery electric vehicles, in this case a brake-by-wire (BBW) system and in-wheel propulsion on the rear axle combined with an integrated chassis control provi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d530b08f4729486ebf98d1a9a64eb8cf
Publikováno v:
World Electric Vehicle Journal, Vol 13, Iss 11, p 209 (2022)
Electric vehicle drivetrains are considered a way to reduce greenhouse gas emissions from road traffic. The use of electric drives in automotive vehicles offers advantages, such as the potential to recover energy during braking (regenerative braking)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4bb76f39632244eca3d5376a76ba11c5
Autor:
Punkel, Stefan
Arbeit an der Bibliothek noch nicht eingelangt - Daten nicht geprueft - gesperrte Arbeit (bis 2027-10-24+02:00)
Abweichender Titel nach Übersetzung der Verfasserin/des Verfassers
Abweichender Titel nach Übersetzung der Verfasserin/des Verfassers
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::377c08c63e7727e775845447068fcd3d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
This thesis project is a comprehensive practice to improve a research concept vehicle in both hardware and software aspects. The hardware of the friction brake system is improved to have higher stability and accuracy. The brake force distribution fun
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-299361
This thesis project is a comprehensive practice to improve a research concept vehicle in both hardware and software aspects. The hardware of the friction brake system is improved to have higher stability and accuracy. The brake force distribution fun
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::c8225b2fbf505371214d3b42f0c89b61
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-299361
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-299361
Autor:
Clemens Satzger, Ricardo de Castro
Publikováno v:
IEEE Transactions on Vehicular Technology. 67:977-990
This paper presents a predictive braking control algorithm for electric vehicles with redundant braking actuators, composed of friction brake actuator(s) and electric motor(s). The proposed algorithm is based on a model predictive control framework a
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Alcázar Vargas, Manuel Gonzalo, Cabrera Carrillo, Juan Antonio, Castillo-Aguilar, Juan Jesus, Pérez Fernández, Javier, Velasco García, Juan Maria, Cabrera-Carrillo, Juan Antonio
Publikováno v:
RIUMA: Repositorio Institucional de la Universidad de Málaga
Universidad de Málaga
Universidad de Málaga
Regenerative and friction braking blending strategies need to consider both system dynamics in order to optimize their performance. Usually, the priority in electric vehicles is battery regeneration through electric braking instead of friction brakin
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=RECOLECTA___::f0a801023175d8195ea3762f201d9c75
https://hdl.handle.net/10630/18365
https://hdl.handle.net/10630/18365