Zobrazeno 1 - 10
of 81
pro vyhledávání: '"Braisch, Ulrike"'
Publikováno v:
GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie, Vol 20, p Doc08 (2024)
Teaching medical statistics for students of human medicine should include both theoretical content as well as its implementation in practice using statistical software. The training period with a software may be time-consuming individually, so there
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ba5bd67ee6a94720a1a3fb081c0609fa
Autor:
Mayer, Benjamin, Braisch, Ulrike, Meule, Marianne, Allgoewer, Andreas, Richter, Silvia, Muche, Rainer
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 35, Iss 1, p Doc9 (2018)
Background: Biostatistics is an integral part of the studies of human medicine. Students learn the basics of analyzing and interpreting study results. It is important to demonstrate the subject’s relevance by means of appropriate measures to maximi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/25110cc7840141e3806f74fbbf91591e
Autor:
Just, Katja S., Dallmeier, Dhayana, Böhme, Miriam, Steffens, Michael, Braisch, Ulrike, Denkinger, Michael D., Rothenbacher, Dietrich, Stingl, Julia C.
Publikováno v:
In Journal of the American Medical Directors Association October 2021 22(10):2177-2183
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Steenblock, Janina, Braisch, Ulrike, Brefka, Simone, Thomas, Christine, Eschweiler, Gerhard W., Rapp, Michael, Metz, Brigitte, Maurer, Christoph, von Arnim, Christine A. F., Herrmann, Matthias. L., Wagner, Sören, Denkinger, Michael, Dallmeier, Dhayana
Additional file 1.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::51ed60148eab8a7e714b97f399ca5dc6
Zielsetzung: Auf der virtuellen GMA 2021 haben wir die Konzeption und Entwicklung eines Flipped Classroom-Kurses für die Biometrie-Ausbildung anhand der Statistiksoftware SAS-Studio im Studiengang Humanmedizin vorgestellt. Der Ansatz und die notwend
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::89d0db601b2be7d0c8321cb1cc636ce0
Publikováno v:
European Journal of Cancer Prevention, 2012 Nov 01. 21(6), 552-559.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/48504153
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.