Zobrazeno 1 - 10
of 19
pro vyhledávání: '"Boujon, Christophe"'
Autor:
Sperduto, Chloé, Fenouillet, Fabien, Boujon, Christophe, Oger, Marie, Martin-Krumm, Charles, Osin, Evgeny
Publikováno v:
European Journal of Educational Research; Oct2024, Vol. 13 Issue 4, p1901-1915, 15p
Publikováno v:
European Review of Applied Psychology / Revue Européenne de Psychologie Appliquée
European Review of Applied Psychology / Revue Européenne de Psychologie Appliquée, Elsevier, 2017, 67, pp.43-50. ⟨10.1016/j.erap.2016.09.001⟩
European Review of Applied Psychology / Revue Européenne de Psychologie Appliquée, Elsevier, 2017, 67, pp.43-50. ⟨10.1016/j.erap.2016.09.001⟩
International audience; Introduction/objective. – In a sample of 171 participants aged 6 to 18, the present investigation assessed the changes in the size of the Stroop effect with age, and its relationship with the development of expectancies. Met
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::c4436f02383c22dd857896a25d534d13
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01438761
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01438761
Autor:
Simoës-Perlant, Aurélie, Schmidt, J.R., Boujon, Christophe, Schmidt, James, Lemercier, Céline, de Houwer, Jan, Tardieu, Julien, Misdariis, Nicolas, Langlois, Sabine, Gaillard, Pascal
Publikováno v:
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology, 2014, 5 (1), pp.43-50. ⟨10.3389/fpsyg.2014.01241⟩
Frontiers in Psychology, Frontiers, 2014, 5, ⟨10.3389/fpsyg.2014.01241⟩
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
Frontiers in Psychology, Frontiers, 2014, 5 (1), pp.43-50. ⟨10.3389/fpsyg.2014.01241⟩
Frontiers in Psychology, Vol 5 (2014)
Frontiers in Psychology, 2014, 5 (1), pp.43-50. ⟨10.3389/fpsyg.2014.01241⟩
Frontiers in Psychology, Frontiers, 2014, 5, ⟨10.3389/fpsyg.2014.01241⟩
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
Frontiers in Psychology, Frontiers, 2014, 5 (1), pp.43-50. ⟨10.3389/fpsyg.2014.01241⟩
Frontiers in Psychology, Vol 5 (2014)
The conflict adaptation account proposes that participants adjust attention to target and distracting stimuli in response to conflict. This is argued to explain the proportion congruent effect, wherein the congruency effect decreases as the proportio
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b2bc334c2147f250e3f1e7a543578b5f
https://hal.science/hal-02088901
https://hal.science/hal-02088901
Publikováno v:
ANAE-Approche Neuropsychologique des Apprentissages Chez L'enfant
ANAE-Approche Neuropsychologique des Apprentissages Chez L'enfant, ANAE/PLEIOMEDIA, 2010, 107-108, pp.175-183
ANAE-Approche Neuropsychologique des Apprentissages Chez L'enfant, ANAE/PLEIOMEDIA, 2010, 107-108, pp.175-183
Next to the presentation of the concept of executive control, this paper explains how to conceive the implication of this control in reading acquisition. Then, the assessment of executive control in children and the necessity of some controls are dis
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::e352cb8717c8eb72b2ce4d066908be33
https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01010202
https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01010202
Publikováno v:
Psychologie Française
Psychologie Française, Elsevier Masson, 2007, 52 (1), pp.71-87
Psychologie Française, Elsevier Masson, 2007, 52 (1), pp.71-87
The implication of executive functions in reading was studied. Normo and poor third grade readers were compared in an illusory conjunction task using the selection of a letter features embedded in a grapheme or risen to the syllable boundary. Executi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::c02af2e282b1e64d0670dae954cec47f
https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01010191
https://halshs.archives-ouvertes.fr/halshs-01010191
Autor:
Boujon, Christophe
Publikováno v:
Périodiques Scientifiques en Édition Électronique.
Boujon Christophe. Déficit de l'attention sélective chez l'adulte âgé de plus de 60 ans. Choix d'un modèle d'attention sélective explicatif. In: Bulletin de psychologie, tome 48 n°420, 1995. Effets de l'âge sur les processus mentaux. pp. 544-
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Psychology. Jun-Aug2000, Vol. 35 Issue 3/4, p88-180. 93p.