Zobrazeno 1 - 10
of 105
pro vyhledávání: '"Bortz D"'
Autor:
Nardini, John T., Bortz, D. M.
The inverse problem methodology is a commonly-used framework in the sciences for parameter estimation and inference. It is typically performed by fitting a mathematical model to noisy experimental data. There are two significant sources of error in t
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1807.09652
Aging in Caenorhabditis elegans is controlled, in part, by the insulin-like signaling and heat shock response pathways. Following thermal stress, expression levels of small heat shock protein 16.2 show a spatial patterning across the 20 intestinal ce
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1706.03085
Autor:
Nardini, John T., Bortz, D. M.
Recent biological research has sought to understand how biochemical signaling pathways, such as the mitogen-activated protein kinase (MAPK) family, influence the migration of a population of cells during wound healing. Fisher's Equation has been used
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1612.05188
We present a model for computing the surface force density on a fluid ellipsoid in simple shear flow, which we derive by coupling existing models for the shape of a fluid droplet and the surface force density on a solid ellipsoid. The primary contrib
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1610.03560
Diabetes cases worldwide have risen steadily over the past decades, lending urgency to the search for more efficient, effective, and personalized ways to treat the disease. Current treatment strategies, however, may fail to maintain ultradian oscilla
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1403.0638
Autor:
NARDINI, JOHN T., BORTZ, D. M.
Publikováno v:
SIAM Journal on Applied Mathematics, 2018 Jan 01. 78(3), 1712-1736.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/45093531
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.