Zobrazeno 1 - 10
of 239
pro vyhledávání: '"Book-sharing"'
Publikováno v:
Trials, Vol 25, Iss 1, Pp 1-12 (2024)
Abstract Background Research in the neurosciences has highlighted the importance of intersubjective relationships in promoting neuromental development of the child. Children’s learning in early childhood occurs mainly in a dyadic context of an inte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b9eecad5582a4d7f87cb763f1ed4601a
School-based delivery of a dialogic book sharing intervention: a feasibility study of Books Together
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
IntroductionGrowing numbers of children enter mainstream education without the skills needed to prosper in the school environment. Without additional support, these children face poor long-term outcomes in terms of academic attainment, mental health
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/be19c2b4695f49578fe726c5c5bbfd99
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Parental reading to young children is well-established as being positively associated with child cognitive development, particularly their language development. Research indicates that a particular, “intersubjective,” form of using books with chi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ae62b4e0fc784fc7a1cb345003c9337d
Autor:
Fei Ting Woon, Eshwaaree C. Yogarrajah, Seraphina Fong, Nur Sakinah Mohd Salleh, Shamala Sundaray, Suzy J. Styles
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
With lockdowns and social distancing measures in place, research teams looking to collect naturalistic parent-child speech interactions have to develop alternatives to in-lab recordings and observational studies with long-stretch recordings. We desig
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d784a37faf9b4389a49f4490792f8a4d
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
This study examined the potential benefits of shared reading with a child on adult readers’ mood. In two experiments, young adults were randomly assigned to either read storybooks with a child or to read the same books aloud alone. In both experime
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/182637525f47447da13971f5efb33d44
Autor:
Coravu, Robert
Publikováno v:
Book Power in Communication, Sociology and Technology. :152-155
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/chapter-detail?id=740345
Publikováno v:
Inclusive Principles and Practices in Literacy Education
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.