Zobrazeno 1 - 10
of 144
pro vyhledávání: '"Boddez Y"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mertens, G., Boddez, Y., Krypotos, A.M., Engelhard, I.M., Leerstoel Engelhard, Experimental psychopathology
Publikováno v:
Biological Psychology, 158:107994. Elsevier Science BV
Biological Psychology, 158. Elsevier
BIOLOGICAL PSYCHOLOGY
Biological Psychology, 158. Elsevier
BIOLOGICAL PSYCHOLOGY
Recent research findings indicate that human fear conditioning is affected by instructions, particularly those concerning the contingency between the conditioned stimulus (CS) and the unconditioned stimulus (US). However, whether or not such instruct
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Maes, E., Krypotos, A.M., Boddez, Y., Palloni, J.M.A., D'Hooge, R., De Houwer, J., Beckers, T., Leerstoel Engelhard, Experimental psychopathology
Publikováno v:
Journal of Experimental Psychology: General, 147(4), 603
The blocking effect has inspired numerous associative learning theories and is widely cited in the literature. We recently reported a series of 15 experiments that failed to obtain a blocking effect in rodents. Based on those consistent failures, we
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::a7c23e0bcc68be8a0ce4f9ebd4f532c4
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/369754
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/369754
Fear learning reflects the adaptive ability to learn to anticipate aversive events and to display preparatory fear reactions based on prior experiences. Usually, these learning experiences are modeled in the lab with pairings between a neutral condit
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______101::45b84ef1b9d1199339589cba35276bd9
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/369775
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/369775
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
The Oxford Handbook of Causal Reasoning, 53-64
STARTPAGE=53;ENDPAGE=64;TITLE=The Oxford Handbook of Causal Reasoning
STARTPAGE=53;ENDPAGE=64;TITLE=The Oxford Handbook of Causal Reasoning
Chapter 4 describes the inferential reasoning theory of causal learning and discusses how thinking about this theory has evolved in at least two important ways. First, the authors argue that it is useful to decouple the debate about different possibl
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::a98947cdd07b22f885f7899c70e0e855
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/the-inferential-reasoning-theory-of-causal-learning(8202643a-be3d-45e2-a0f0-e3bd0ed716f3).html
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/the-inferential-reasoning-theory-of-causal-learning(8202643a-be3d-45e2-a0f0-e3bd0ed716f3).html