Zobrazeno 1 - 10
of 40
pro vyhledávání: '"Božić, Mladen"'
Autor:
Božić, Mladen S.1 mladen.bozic@sf.bg.ac.rs, Đurđević, Dragan B.1 d.djurdjevic@sf.bg.ac.rs, Dabić-Miletić, Svetlana A.1 cecad@sf.bg.ac.rs
Publikováno v:
Military Technical Courier / Vojnotehnicki Glasnik. okt-dec2024, Vol. 72 Issue 4, p1948-1976. 29p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Božić, Mladen1 mladen.bozic@sf.bg.ac.rs, Andrejić, Milan1, Dabić-Miletić, Svetlana1, Kilibarda, Milorad1
Publikováno v:
International Journal for Traffic & Transport Engineering. 2022, Vol. 12 Issue 4, p447-463. 17p.
Publikováno v:
In Energy Conversion and Management 1 June 2018 165:35-44
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
In order to reduce air pollution from internal combustion (IC) engines, new types of combustion processes are constantly developed. One of these processes is named dual-fuel (DF) where small amount of diesel ignites the primary fuel. If this primary
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::c6d5cd6726d499adfb7ab40d467a417f
https://www.bib.irb.hr/997140
https://www.bib.irb.hr/997140
Autor:
Božić, Mladen
U okviru doktorskog rada izrađen je i opisan eksperimentalni postav za istraživanje izgaranja u cilindru motora. Na izrađenom eksperimentalnom postavu istraživan je utjecaj povrata ispušnih plinova na pojavu detonantnoga izgaranja u motoru s unu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::90f346961317b880e1e20d2a47021163
https://repozitorij.fsb.unizg.hr/islandora/object/fsb:5790/datastream/PDF
https://repozitorij.fsb.unizg.hr/islandora/object/fsb:5790/datastream/PDF
Publikováno v:
Transactions of FAMENA. 2014, Vol. 38 Issue 3, p95-102. 8p.
Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) engine is a potential solution for reducing air pollution and for satisfying legal limits regarding emissions from internal combustion engines. HCCI engines have advantages of lower emissions of nitrogen
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::3441a1e7a8ef0b84d1a32512dbcaed68
https://www.bib.irb.hr/931625
https://www.bib.irb.hr/931625