Zobrazeno 1 - 10
of 52
pro vyhledávání: '"Blondé, Philippe"'
Publikováno v:
In iScience 20 October 2023 26(10)
Autor:
Girardeau, Jean-Charles, Blondé, Philippe, Makowski, Dominique, Abram, Maria, Piolino, Pascale, Sperduti, Marco
Publikováno v:
In Consciousness and Cognition May 2020 81
Autor:
Blondé, Philippe1 (AUTHOR) philippe.blonde93@gmail.com, Makowski, Dominique1 (AUTHOR), Sperduti, Marco1 (AUTHOR), Piolino, Pascale1,2 (AUTHOR)
Publikováno v:
Psychological Research. Jun2021, Vol. 85 Issue 4, p1613-1625. 13p. 1 Color Photograph, 1 Diagram, 1 Chart, 2 Graphs.
This project aims at exploring a result from a previous study stating that mind wandering affects differently the memorization of items weither if they are attended or unattended during encoding phase.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::c2e0a4c96a7f726fbd377e2d4842d235
Dividing attention during the encoding process is associated with a decrease in episodic memory performance (Naveh-Benjamin & Brubaker, 2019; Uncapher & Rugg, 2005). An episode of mind wandering, defined as “task-unrelated and stimulus-independent
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::5b439701146fcf151c8dbb8b4bca19c5
There is strong evidence that a period of sleep enhances consolidation of newly acquired memories (Stickgold, 2005). Recently, some studies highlighted that sleep is not necessary to boost memory consolidation, and that even a short quiet waking rest
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::8d78767bf1e7f83f1a5c7509d1fe1584
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.