Zobrazeno 1 - 10
of 35
pro vyhledávání: '"Blade vortex interaction noise"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Romani, G.
The accurate and reliable prediction of the aerodynamic noise sources of open rotors and ducted-fans in electric Vertical Take-Off and Landing (eVTOL) and non-conventional aircraft configurations is a challenging task from a computational perspective
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::b1d3490169428fed6c88749e818d8255
http://resolver.tudelft.nl/uuid:5d36b4de-8593-4f7e-bc92-a7ae175a0900
http://resolver.tudelft.nl/uuid:5d36b4de-8593-4f7e-bc92-a7ae175a0900
The accurate and reliable prediction of the aerodynamic noise sources of open rotors and ducted-fans in electric Vertical Take-Off and Landing (eVTOL) and non-conventional aircraft configurations is a challenging task from a computational perspective
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dris___00893::4c15c4e072e7cb55bcd9cdc27b248ead
https://doi.org/10.4233/uuid:5d36b4de-8593-4f7e-bc92-a7ae175a0900
https://doi.org/10.4233/uuid:5d36b4de-8593-4f7e-bc92-a7ae175a0900
Publikováno v:
International Journal of Aeroacoustics. 17:295-318
With the aim of alleviating the noise annoyance emitted by blade–vortex interactions occurring on helicopter main rotors, the present work presents a methodology suitable for the identification of a multi-cyclic harmonic controller based on the act
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
This paper addresses the influence of the elastic rotor blade deformation and the aerodynamic interference from the fuselage on the rotor aerodynamics, including rotor noise characteristics. A BO105 main rotor/fuselage configuration is chosen for the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::fbf39d3094f9e548e44af6d3ed6c7640
https://doi.org/10.1007/s13272-016-0208-1
https://doi.org/10.1007/s13272-016-0208-1
Autor:
Nakao, Masahiro, Uchiyama, Naoki, Maeda, Ichiro, Saito, Shigeru, Aoyama, Takashi, Kondo, Natsuki
Publikováno v:
宇宙航空研究開発機構特別資料: 航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2003論文集 = JAXA Special Publication: Proceedings of Aerospace Numerical Simulation Symposium 2003. :5-10
In the present study, CFD study was performed for 4 bladed rotor in BVI condition in order to validate its predictable ability. The computation was chosen for the corresponding BVI test case which has been performed in the previous wind tunnel test t
Autor:
Shirai, Masataka, Suenaga, Hisashi, Saito, Shigeru, Baba, Shigeo, Nonaka, Osamu, Adachi, Naoto, Kato, Hidehiko, Harada, Mitsuhiro
Publikováno v:
宇宙航空研究開発機構特別資料: 第66回 風洞研究会議論文集 = JAXA Special Publication: Proceedings of the Wind Tunnel Technology Association 66th Meeting. :85-89
航空宇宙技術研究所の大型低速風洞では、老朽化が著しい据置式周波数変換装置を、1994年度に移動可能の装置に更新した。さらに試験効率の向上を図ることも考慮した。1995年度より1999
Autor:
Kato, Chisachi
Publikováno v:
宇宙航空研究開発機構特別資料: 航空宇宙数値シミュレーション技術シンポジウム2003論文集 = JAXA Special Publication: Proceedings of Aerospace Numerical Simulation Symposium 2003. :29-34
This paper summaries the present status and future directions of the methods in computational aeroacoustics. Emphases are placed on the practical applications of these methods in mechanical and aerospace engineering. After giving a brief introduction