Zobrazeno 1 - 10
of 1 567
pro vyhledávání: '"Blade Element Momentum theory"'
Publikováno v:
International Journal of Sustainable Energy, Vol 43, Iss 1 (2024)
ABSTRACTTip loss correction is necessary for all aerodynamic computations based on the blade-element momentum theory (BEMT) that plays an essential role in wind turbine design. Glauert tip-loss correction, which is most widely used, assumes the rotor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/349f08f0f47d4a07bbe6ca453e1535c3
Autor:
Ijaz Fazil Syed Ahmed Kabir, Mohan Kumar Gajendran, Prajna Manggala Putra Taslim, Sethu Raman Boopathy, Eddie Yin-Kwee Ng, Amirfarhang Mehdizadeh
Publikováno v:
Atmosphere, Vol 15, Iss 8, p 929 (2024)
Renewable energy sources are essential to address climate change, fossil fuel depletion, and stringent environmental regulations in the subsequent decades. Horizontal-axis wind turbines (HAWTs) are particularly suited to meet this demand. However, th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6382a8f4901f42c3add5e86d1f97bae1
Publikováno v:
Aerospace, Vol 11, Iss 5, p 332 (2024)
Aircraft propellers produce relatively large in-plane loads, called propeller 1P loads, during maneuvers such as turning, diving, and lifting, and these loads can negatively affect the flight and control of the aircraft. In order to study the change
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6d7d8653efb243c0bc0c21d35de9b625
Publikováno v:
Wind Energy, Vol 25, Iss 12, Pp 1977-1994 (2022)
Abstract This article proposes an efficient correction model that enables the extension of the blade element momentum method (BEM) for swept blades. Standard BEM algorithms, assuming a straight blade in the rotor plane, cannot account for the changes
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/678f9754c11048649122b7039cebb015
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hüseyin URAL, Özge ÖZDEMİR
Publikováno v:
Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, Vol 15, Iss 1, Pp 47-57 (2022)
In the present study, helicopter rotor blades with trailing edge flaps are studied to analyze their aerodynamic and performance characteristics for hover conditions. The effect of different characteristics of trailing edge flaps, i.e. flap cord, flap
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6eb992393b734bdca8dcdf678dd66a65
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.