Zobrazeno 1 - 10
of 30
pro vyhledávání: '"Biza, I."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
The Learning and Development of Mathematics Teacher Educators: International Perspectives and Challenges
The Learning and Development of Mathematics Teacher Educators
The Learning and Development of Mathematics Teacher Educators
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::9dc22335e43f434ea1c130ea9e9fc88c
https://research.rug.nl/en/publications/657e1000-102f-4225-8965-9b91f410c81d
https://research.rug.nl/en/publications/657e1000-102f-4225-8965-9b91f410c81d
Publikováno v:
Proceeding of the 8th Conference of the Greek Association of Researchers in Mathematics Education, 170-178
STARTPAGE=170;ENDPAGE=178;TITLE=Proceeding of the 8th Conference of the Greek Association of Researchers in Mathematics Education
STARTPAGE=170;ENDPAGE=178;TITLE=Proceeding of the 8th Conference of the Greek Association of Researchers in Mathematics Education
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::3f9990185cf1fc234a252b558483d88c
https://research.rug.nl/en/publications/4c8e263f-ff60-4480-995b-d15392daeb72
https://research.rug.nl/en/publications/4c8e263f-ff60-4480-995b-d15392daeb72
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
In this paper, we propose an approach to analysing teacher arguments that takes into account field dependence-namely, in Toulmin's sense, the dependence of warrants deployed in an argument on the field of activity to which the argument relates. Freem
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::f9329f7c2c5568474e1431b0a1bbe31a
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3015282
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3015282
Autor:
Biza, I. Zachariades, T.
This study concerns 182 first year mathematics undergraduates' perspectives on the tangent line of function graph in the light of a previous study on Year 12 pupils' perspectives. The aim was the investigation of tangency images that settle after und
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::bd6971c8a296cfc717e625770599d914
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2984012
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2984012
The tangent line is a central concept in many mathematics and science courses. In this paper we describe a model of students’ thinking - concept images as well as ability in symbolic manipulation - about the tangent line of a curve as it has develo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::14e23ed954d972590174294da3f8a385
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3015805
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3015805
Research often reports an overt discrepancy between theoretically/out-of context expressed teacher beliefs about mathematics and pedagogy and actual practice. In order to explore teacher knowledge in situation-specific contexts we have engaged mathem
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______2127::ab6623be7eb65d5e582ce37a03de7cf5
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3015837
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:3015837