Zobrazeno 1 - 10
of 135
pro vyhledávání: '"Bilingual first language acquisition"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Helen Engemann
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
A core question in developmental and cognitive research concerns the way linguistic variation affects the acquisition process. Previous research on monolinguals suggests that children, but not adults, tend to regularize inconsistent input, resulting
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6b270824fde24fe4a9e95c76097d6835
Autor:
Vozníková, Jana
Publikováno v:
Jazyk a kultúra / Language and Culture. 12(47-48):95-114
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1006403
Publikováno v:
Languages, Vol 7, Iss 4, p 271 (2022)
Recent years have seen increased interest in code-mixing from a usage-based perspective. In usage-based approaches to monolingual language acquisition, a number of methods have been developed that allow for detecting patterns from usage data. In this
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/57bf82ea0e774e47928e233b494becbc
Following a usage-based approach to language acquisition, lexically specific patterns are considered to be important building blocks for language productivity and feature heavily both in child-directed speech and in the early speech of children (Arno
Externí odkaz:
https://ul.qucosa.de/id/qucosa%3A92114
https://ul.qucosa.de/api/qucosa%3A92114/attachment/ATT-0/
https://ul.qucosa.de/api/qucosa%3A92114/attachment/ATT-0/
Autor:
Elena Nicoladis, Sera Sajeev
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
According to usage-based theories, children initially acquire surface-level constructions and then abstract representations. If so, bilingual children might show lags relative to monolingual children early in acquisition, but not later on, once they
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c9ef11e6f36b46ff8bb3f75a93c47c63
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Canadian Journal of Applied Linguistics / Revue Canadiennne de Linguistique Appliquée. Spring2009, Vol. 12 Issue 1, p137-138. 2p.