Zobrazeno 1 - 10
of 28
pro vyhledávání: '"Bijstra, Jan O."'
Autor:
Zweers, Inge, Bijstra, Jan O., Tick, Nouchka T., Van De Schoot, Rens A.G.J., Leerstoel Orobio de Castro, Social and personality development: A transactional approach, Afd methoden en statistieken, Methodology and statistics for the behavioural and social sciences
Publikováno v:
School Psychology Review, 48(1), 46. National Association of School Psychologists
This study examined which factors were related to placement choices for inclusive regular education or exclusive special education for Dutch students with social, emotional, and behavioral difficulties (SEBD). Students aged 6-11 in three subgroups pa
Autor:
Bijstra, Jan O., Jackson, Sandy
Publikováno v:
European Journal of Psychology of Education, 1998 Dec 01. 13(4), 569-583.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/23420230
Publikováno v:
Orthopedagogiek: Onderzoek en Praktijk, 59(6), 294-305
De sociale participatie van leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften is de afgelopen decennia veelvuldig onderzocht. Opmerkelijk is dat veel van deze studies voornamelijk gaan over het functioneren van de klas en de leerkracht en leerlingen, en m
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::2d74622dd34d8444871d6f1c2de635f3
https://research.rug.nl/en/publications/2422772d-372c-4060-a7d8-2cc998958f5c
https://research.rug.nl/en/publications/2422772d-372c-4060-a7d8-2cc998958f5c
Publikováno v:
Orthopedagogiek: Onderzoek en Praktijk, 59(4), 182-194
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=narcis______::fe97665d444d5f3db1e9cfda8885791b
https://research.rug.nl/en/publications/48b89462-8d25-4cb1-91db-00817e1d2d96
https://research.rug.nl/en/publications/48b89462-8d25-4cb1-91db-00817e1d2d96
Autor:
Zweers, Inge, Tick, Nouchka T., Bijstra, Jan O., van de Schoot, Rens, Methodology and statistics for the behavioural and social sciences, Leerstoel Orobio de Castro, Social and personality development: A transactional approach, Leerstoel Schoot, Afd methoden en statistieken
Publikováno v:
European Journal of Developmental Psychology, 17(3), 317. Psychology Press Ltd
The present study tested three conflicting hypotheses as to how students with social/emotional/behavioural difficulties (SEBD), who showed similar social-emotional, behavioural and academic functioning prior to placement, function socially and academ
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::53765410e88055744f8cdde198ebea50
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/407649
https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/407649
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Social Science & Medicine 2002 54(9):1453-1461
Publikováno v:
In Personality and Individual Differences 2000 29(5):799-813
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Research in Special Educational Needs; Jan2017, Vol. 17 Issue 1, p31-40, 10p