Zobrazeno 1 - 10
of 31
pro vyhledávání: '"Bernado, Laura"'
Publikováno v:
IEEE Access, vol. 10, pp. 89232-89247, 2022
Cell-free widely distributed massive multiple-input multiple-output (MIMO) systems utilize radio units spread out over a large geographical area. The radio signal of a user equipment (UE) is coherently detected by a subset of radio units (RUs) in the
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2207.01280
Autor:
Zelenbaba, Stefan, Rainer, Benjamin, Hofer, Markus, Löschenbrand, David, Bernadó, Laura, Dakić, Anja, Zemen, Thomas
Understanding multi-node vehicular wireless communication channels is crucial for future time-sensitive safety applications for human-piloted as well as partly autonomous vehicles on roads, railways and in the air. These highly dynamic wireless commu
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2103.06790
Autor:
Dakić, Anja, Hofer, Markus, Rainer, Benjamin, Zelenbaba, Stefan, Bernadó, Laura, Zemen, Thomas
Future automation and control units for advanced driver assistance systems (ADAS) will exchange sensor and kinematic data with nearby vehicles using wireless communication links to improve traffic safety. In this paper we present an accurate real-tim
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2012.12331
Autor:
Bernadó, Laura, Zemen, Thomas, Tufvesson, Fredrik, Molisch, Andreas F., Mecklenbräuker, Christoph F.
Publikováno v:
IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, vol. 16, no. 2, April 2015
Vehicular communication channels are characterized by a non-stationary time- and frequency-selective fading process due to fast changes in the environment. We characterize the distribution of the envelope of the first delay bin in vehicle-to-vehicle
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1306.3914
Autor:
Bernadó, Laura, Zemen, Thomas, Tufvesson, Fredrik, Molisch, Andreas F., Mecklenbräuker, Christoph F.
Publikováno v:
IEEE Transactions on Vehicular Technology, vol. 63, no. 1, pp. 82-93, January 2014
Vehicular communication channels are characterized by a non-stationary time- and frequency-selective fading process due to rapid changes in the environment. The non-stationary fading process can be characterized by assuming local stationarity for a r
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1305.3376
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
COST 2100, TD(08)640, 6th Management Comitee Meeting, October, 6-8, 2008, Lille, France
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1093::27f0010eecc8982d38a46e07a371413b
http://www.eurecom.fr/publication/2655
http://www.eurecom.fr/publication/2655
Autor:
Paier, Alexander, Zemen, Thomas, Bernado, Laura, Matz, Gerald, Kåredal, Johan, Czink, Nicolai, Dumard, Charlotte, Tufvesson, Fredrik, Molisch, Andreas, Mecklenbräuker, Christoph
The fading process in high speed vehicular traffic telematic applications at 5 GHz is expected to fulfill the wide-sense stationarity uncorrelated scattering (WSSUS) assumption for very short time-intervals only. In order to test this assumption we a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::33db0ef473ede63292038b4316066259
http://lup.lub.lu.se/record/1056295/file/1292116.pdf
http://lup.lub.lu.se/record/1056295/file/1292116.pdf