Zobrazeno 1 - 10
of 19
pro vyhledávání: '"Berendt, Johannes"'
Autor:
Berendt, Johannes (AUTHOR) johannes.berendt@hs-hannover.de, Uhrich, Sebastian (AUTHOR), Borah, Abhishek (AUTHOR), Kilduff, Gavin J. (AUTHOR)
Publikováno v:
Journal of Marketing Research (JMR). Dec2024, Vol. 61 Issue 6, p1058-1078. 21p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Journal of Business Research July 2018 88:161-172
Supplemental material, sj-docx-1-psp-10.1177_01461672231158097 for Can’t Live With Them, Can’t Live Without Them: The Ambivalent Effects of Existential Outgroup Threat on Helping Behavior by Johannes Berendt, Esther van Leeuwen and Sebastian Uhri
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::3d226a31771efa73667ca853c11db4d4
Social comparison theories suggest that ingroups are strengthened whenever important outgroups are weakened (e.g., by losing status or power). It follows that ingroups have little reason to help outgroups facing an existential threat. We challenge th
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b783c40c8833bb7c2aed257f1466db28
https://serwiss.bib.hs-hannover.de/frontdoor/index/index/docId/2498
https://serwiss.bib.hs-hannover.de/frontdoor/index/index/docId/2498
Scholars typically advise brands to stay away from public conflict with competitors as research has focused on negative consequences - e.g., price wars, escalating hostilities, and derogation. This research distinguishes between rivalry between firms
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f567ac6b46d3fe6c20d6a265e6cea2e3
Publikováno v:
Advances in Consumer Research. 2021, Vol. 49, p386-387. 2p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Berendt, Johannes1, Uhrich, Sebastian1
Publikováno v:
Advances in Consumer Research. 2016, Vol. 44, p390-391. 2p.