Zobrazeno 1 - 10
of 189
pro vyhledávání: '"Bearing force"'
Autor:
Han Ju, Zhang Weichang
Publikováno v:
Jixie chuandong, Vol 48, Pp 131-141 (2024)
The loaded tooth contact analysis of cycloid pin wheel transmission mechanism of RV reducers is the basis of lubrication analysis of the mechanism. To clarify the dynamic contact characteristics between the cycloidal gear teeth and the needle teeth,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/195d2e49937b457d9fbc215445123408
Publikováno v:
Energies, Vol 16, Iss 3, p 1249 (2023)
When a magnetic bearing is used in the design of a high-speed motor, no friction and wear occur because of the principle of magnetic levitation; however, the size of the entire system increases. An integrated magnetic bearing motor is a motor with a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2a7cd985be1c4a02ab3b9c4e9cd5c35a
Publikováno v:
International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, Vol 12, Iss , Pp 102-115 (2020)
In this study, the SST k−ω turbulence model and the sliding mesh technology based on RANS method have been adopted to simulate the exciting force and hydrodynamic of a pump-jet propulsor in different oblique inflow angle (0°, 10°, 20°, 30°) an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d1d8ce21ea21478c94aa897aa16f0e29
Publikováno v:
Journal of Marine Science and Engineering, Vol 11, Iss 4, p 727 (2023)
The uniformity of the wake on the submarine propeller disk is the key factor affecting the vibration and noise performance of the propeller. To study the influence of the fillets on the uniformity of submarine wake field and propeller unsteady bearin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7272c2eb32cd434496a4629ab7cd1792
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, Vol 10, Iss 1, Pp 69-84 (2018)
In order to analyze the characteristics of propeller exciting force, the hybrid grid is adopted and the numerical prediction of KCS ship model is performed for hull–propeller–rudder system by Reynolds-Averaged Navier Stokes (RANS) method and volu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7d774d36e2e84ba4be6f14dca3d69684
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 11, Iss 24, p 11578 (2021)
When the ice-class propeller sails in an icy sea, it is affected by external factors such as water, ice, and cavitation, and the process of mutual interference is extremely complicated. In order to study the influence of water and cavitation on prope
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/39824c0dd11a43f8a7124a823a794aff
Publikováno v:
Zhongguo Jianchuan Yanjiu, Vol 12, Iss 2, Pp 78-83 (2017)
In order to study the bearing force caused by the machining errors of composite material propeller in non-uniform flow, the propeller was computed by changing the machining error of the propeller in six degrees of freedom, in which the main blade tra
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0b4a10fb0f3c4a38858e6467c81aeb90
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.