Zobrazeno 1 - 10
of 59
pro vyhledávání: '"Barthelemy, Ramón"'
Quantum mechanics is an integral course for physics students. An understanding of quantum concepts is imperative for enrollment in physics graduate programs, participating in research within physics-fields, and employment at companies developing quan
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2407.15977
The modern physics course is a crucial gateway for physics majors, introducing concepts beyond the scope of K-12 education. Despite its significance, content varies widely among institutions. This study analyzes 167 modern physics syllabi from 127 US
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2407.15951
Autor:
Traxler, Adrienne L., Amaral, Camila Mani Dias do, Henderson, Charles, LaForge, Evan, Hatcher, Chase, Swirtz, Madison, Barthelemy, Ramón
Network analysis has become a well-recognized methodology in physics education research (PER), with study topics including student performance and persistence, faculty change, and the structure of conceptual networks. The social network analysis side
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2402.02942
Autor:
Lee, Ethan, Hart, Ariel Nicole, Searles, Thomas A., Levis-Fitzgerald, Marc, Barthelemy, Ramón S., Shaked, Shanna, Marks, Victoria, Carbajo, Sergio
In the popular imagination, science and technology are often seen as fields of knowledge production critical to social progress and a cooperative future. This optimistic portrayal of technological advancement also features prominently in internal dis
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2311.06674
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
In this article, we draw on previous reports from physics, science education, and women's studies to propose a more nuanced treatment of gender in physics education research (PER). A growing body of PER examines gender differences in participation, p
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1507.05107
Publikováno v:
Journal of International Students; 2024, Vol. 14 Issue 3, p276-302, 27p
Publikováno v:
Physical Review Special Topics - Physics Education Research, 10(2), 20106
Physics education research (PER) is a rapidly growing area of PhD specialization. In this article we examine the trajectories that led respondents into a PER graduate program as well as their expected future trajectories. Data were collected in the f
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1408.2537
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.