Zobrazeno 1 - 10
of 55
pro vyhledávání: '"Ballou, Nick"'
Publikováno v:
In International Journal of Human - Computer Studies August 2024 188
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Deterding, Sebastian, Ballou, Nick
We test the suitability of a newly-developed model of video game play and well-being, the Basic Needs in Games (BANG) model. We do so using data from a 12-week study of Xbox play and well-being, which includes 6 biweekly surveys alongside digital tra
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::a4d7e7fff565cf4b46917fb3777532d7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ballou, Nick, Van Rooij, Antonius
Gaming disorder (also known as dysregulated gaming) has received significant research and policy attention based on concerns that certain patterns of play are associated with decreased mental well-being and/or functional impairment. In this study, we
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::3f3fc536277cc3d27dc9a8e0e111e0cb
Autor:
Deterding, Sebastian, Sewall, Craig, Laurissa Tokarchuk, Zendle, David, Ratcliffe, Jack, Ballou, Nick
Recent years have seen intense research, media and policy debate on whether the amount of time spent playing video games (“playtime”) affects players’ wellbeing. Research on this question has used easy-to-obtain but demonstrably unreliable self
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4aa3fa880eecb927555c4485cfac03d9
The Use of Games for Mood Management and Basic Psychological Need Regulation During Social Isolation
Crises can severely impede psycho-social wellbeing, motivating people to seek out coping activities. In the case of the COVID-19 pandemic, increased stress and loneliness due to social isolation are two likely negative impacts on wellbeing. Research
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::ce2928f1ae97ffe7586ac60cfaaecabb