Zobrazeno 1 - 10
of 518
pro vyhledávání: '"BUSINESS PRESS"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Grażyna Strzelecka
Publikováno v:
Linguistische Treffen in Wrocław, Iss 23, Pp 181-198 (2023)
In this paper, selected foreign words are presented and analysed in historical quotations from business articles from 1885-1886 (19th century) and 1995-1996 (20th century) to show how business language has changed over a period of 100 years. The end
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/636b17e4526d491898395a339077bfab
Autor:
Shiryaeva Oksana V.
Publikováno v:
Актуальные проблемы филологии и педагогической лингвистики, Iss 1, Pp 92-101 (2020)
The figure of the author and its representation in the text are the central problems of discourse theory, and therefore need a comprehensive study, including the material of specific discourses. The expression of representation of the author’s figu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/679934c2bf5e49b3992d844d3a894a73
Autor:
Strzelecka, Grażyna
Publikováno v:
Wortfolge. Szyk Słów / Wortfolge. Word order. (4):1-29
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=945775
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Cuadernos de Ilustración y Romanticismo, Vol 24, Pp 521-539 (2018)
In the last decades of the 19th century, the business press opened a new stage in the history of journalism. It was not only a change in management, but also a conceptual change in the way of conceiving journalism and perceiving information. This New
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0fbf0061fa9f432b80f56a886e7742ee
Autor:
Birgitte Kjos Fonn
Publikováno v:
Media and Communication, Vol 6, Iss 1, Pp 52-61 (2018)
The international business press has been a powerful and influential voice in modern societies and, as its formative years took place during the Cold War, a closer look at the ideologies that were promoted in this part of the press is of interest. Un
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/46b5873e6c2946b48cef954ee2363910
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Training, Language and Culture, Vol 1, Iss 2, Pp 86-101 (2017)
The study deals with linguistic and functional cognitive aspects of language use in the media with a focus on typical actualisation of linguistic units in continental European business and political press which contain borrowings from the English lan
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e8a568a944e2457f97bd38b27ddafbb2