Zobrazeno 1 - 10
of 171
pro vyhledávání: '"BRITISH VALUES"'
Autor:
Muzaffer Can Dilek
Publikováno v:
Religions, Vol 15, Iss 11, p 1353 (2024)
This article aims to investigate how the legal requirement to promote fundamental British values (FBVs) impacts Muslim teachers’ professional identity formation, utilising Interpretive Phenomenological Analysis. Semi-structured interviews were cond
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/431ae48195c245ecb69e40ecda6f8e35
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hazel Bryan, Lynn Revell
Publikováno v:
PRISM, Vol 3, Iss 2, Pp 8-20 (2021)
British schools are teeming with cultural richness and have long been at the heart of a celebration of heritage. However, the riots in the north of England in 2001 exposed fractures in community cohesion, a loss of economic opportunity for marginalis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98c520c6baf94d0781273a449230896a
Autor:
Jane Louise McDonnell
Publikováno v:
PRISM, Vol 3, Iss 2, Pp 84-90 (2021)
This article explores some of the critical instruments available to researchers investigating civic nationalist policy and practice via a review of the theoretical approaches that have been brought to bear on one such instance of national education p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9e55b562510543dabeb7660432d11797
Autor:
Ümit Yıldız
Publikováno v:
PRISM, Vol 3, Iss 2, Pp 91-107 (2021)
The 2020 Black Lives Matter protests were a reminder that structural racism (Sivanandan, 2008) remains prevalent at every level within British society. The movement to decolonise the curriculum has gained momentum amongst educators and students, in r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/af81e677b2194ea2af6474ebdc157555
Autor:
Farrell, Francis
Publikováno v:
Education + Training, 2019, Vol. 62, Issue 9, pp. 981-997.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/ET-12-2018-0248
Publikováno v:
PRISM, Vol 3, Iss 2 (2021)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0887c80561c443af9fe8df8118270dc2
Autor:
Metcalfe, Jason1 J.M.Metcalfe@Bham.ac.uk
Publikováno v:
British Journal of Religious Education. Sep2019, Vol. 41 Issue 4, p461-463. 3p.
Autor:
Gronland, Gemma1
Publikováno v:
London Review of Education. Mar2019, Vol. 17 Issue 1, p87-89. 3p.