Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"BDEFS-CA"'
Autor:
Kamala Aghayeva
Publikováno v:
Middle East Current Psychiatry, Vol 31, Iss 1, Pp 1-7 (2024)
Abstract Background Diagnosing neurodevelopmental disorders can sometimes be challenging, especially when the clinical presentation is different from what is normally observed. Evaluating executive functions can provide valuable information about chi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ef43a1e98a964cd3ba9ae4c7fa9a7d1b
Publikováno v:
Middle East Current Psychiatry, Vol 30, Iss 1, Pp 1-4 (2023)
Abstract Background While executive dysfunctions are present abundantly in children with psychiatric and developmental disorders, unfortunately, it is significantly underdiagnosed in Arab countries due to the lack of Arabic executive functions diagno
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6acc455f177b44a8afac802faad29912
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Borja Costa-López, Isabel Mazón Esquiva, Joshua Collado-Valero, Marta Real Fernández, Rocío Lavigne Cerván, Beatriz Delgado, Ignasi Navarro Soria
Publikováno v:
Sustainability
Volume 13
Issue 19
Sustainability, Vol 13, Iss 10506, p 10506 (2021)
RUA. Repositorio Institucional de la Universidad de Alicante
Universidad de Alicante (UA)
Volume 13
Issue 19
Sustainability, Vol 13, Iss 10506, p 10506 (2021)
RUA. Repositorio Institucional de la Universidad de Alicante
Universidad de Alicante (UA)
The aim of the present study was to describe and compare the specific profiles of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and Sluggish Cognitive Tempo (SCT) through the Hybrid Model of Executive Functioning (HMEF). The total sample of 1049 su
Autor:
Mazón Esquiva, Isabel
Publikováno v:
RUA. Repositorio Institucional de la Universidad de Alicante
Universidad de Alicante (UA)
Universidad de Alicante (UA)
El Trastorno por Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH) es uno de los trastornos más comunes en el neurodesarrollo de niños y adolescentes con una prevalencia en la infancia del 3% al 7%. Las personas diagnosticadas se caracterizan por la pr
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::19b7eace0f7ba90c00f1767b83642ba1
http://hdl.handle.net/10045/107786
http://hdl.handle.net/10045/107786
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.