Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"BALLASTED RAILWAYS"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Khairallah, Diana, Chupin, Olivier, BLANC, Juliette, Hornych, Pierre, Piau, Jean Michel, Ramirez Cardona, Diego, DUCREAU, Alain, SAVIN, Frédéric
Publikováno v:
Transportation Research Record
Transportation Research Record, SAGE Journal, 2020, 2674 (12), pp. 600-607. ⟨10.1177/0361198120960472⟩
Transportation Research Record, SAGE Journal, 2020, 2674 (12), pp. 600-607. ⟨10.1177/0361198120960472⟩
High-speed railway lines design and durability constitute major challenges in the railway transportation field. In France, a 40-year feedback on field behaviour of ballasted tracks led to improvement of the design rules. Settlement and wear of ballas
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::9886558d534bd1bb6036781512ffb108
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03130621
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03130621
Autor:
Khairallah, Diana
Pour améliorer la durabilité des voies ferrées, il a été introduit sur la LGV BPL (Bretagne- Pays de Loire), une couche bitumineuse sous ballast, destinée entre autre à diminuer l’amplitude des accélérations produites par le passage des TG
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2019ECDN0026/document
Autor:
Khairallah, Diana
Publikováno v:
Génie civil. École centrale de Nantes, 2019. Français. ⟨NNT : 2019ECDN0026⟩
Infrastructures de transport. Ecole Centale de Nantes, 2019. Français
Infrastructures de transport. Ecole Centale de Nantes, 2019. Français
To improve railways durability, it has been introduced on the HSL BPL (Bretagne-Pays de Loire), a bituminous layer under ballast, intended among other things to reduce the amplitude of the accelerations produced by highspeed trains circulations, whic
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::09d5e2ea0e6c911b4717911fd973db12
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02464881
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02464881
Autor:
Khairallah, Diana
Publikováno v:
216 p
Génie civil. École centrale de Nantes, 2019. Français. ⟨NNT : 2019ECDN0026⟩
Génie civil. École centrale de Nantes, 2019. Français. ⟨NNT : 2019ECDN0026⟩
To improve railways durability, it has been introduced on the HSL BPL (Bretagne-Pays de Loire), a bituminous layer under ballast, intended among other things to reduce the amplitude of the accelerations produced by highspeed trains circulations, whic
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::8625bf3801da95eb528826b43f3c03e9
http://madis-externe.ifsttar.fr/exl-php/oaidoc/tel-02464881.html
http://madis-externe.ifsttar.fr/exl-php/oaidoc/tel-02464881.html
Autor:
Louis Marie Cottineau, Pierre Hornych, Alain Ducreau, Frederic Savin, Juliette Blanc, Mohsen Hosseingholian, Simon Pouget, Jean Michel Piau, Diana Khairallah
Publikováno v:
Construction and Building Materials
Construction and Building Materials, Elsevier, 2019, 211, pp.337-348. ⟨10.1016/j.conbuildmat.2019.03.084⟩
Construction and Building Materials, Elsevier, 2019, 211, pp.337-348. ⟨10.1016/j.conbuildmat.2019.03.084⟩
Ballast deterioration, under dynamic loads, remains an important issue on high-speed tracks that can lead to high maintenance costs. This ballast deterioration leads to settlements. Several studies have shown that these settlements were linked to hig
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::f9c5a45f59a20f08f1d7b02c2c16f09f
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03105719/document
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03105719/document
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jean-Michel Piau, Simon Pouget, Pierre Hornych, Juliette Blanc, Louis-Marie Cottineau, Alain Ducreau, Diana Khairallah, Frederic Savin, Mohsen Hosseingholian
Publikováno v:
Journal of Testing and Evaluation
Journal of Testing and Evaluation, ASTM International, 2020, 48 (1), p. 134-149. ⟨10.1520/JTE20180894⟩
Journal of Testing and Evaluation, ASTM International, 2020, 48 (1), p. 134-149. ⟨10.1520/JTE20180894⟩
The phenomena of settlement and wear of the ballast under dynamic stresses lead to high frequencies and high maintenance costs on high-speed railway lines. Studies have shown that these settlements are linked to high accelerations produced in the bal
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.