Zobrazeno 1 - 10
of 428
pro vyhledávání: '"B.M. Vaglieco"'
Autor:
L. Sequino, B.M. Vaglieco
Publikováno v:
Case Studies in Thermal Engineering, Vol 45, Iss , Pp 102955- (2023)
The large use of batteries as energy storage systems for stationary applications and mobility has increased the concern about some limitations and issues, particularly in thermal management. This work presents the effect of coatings for battery heat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9ffc4c975cd24f54b7b9af8d053c39c7
Publikováno v:
IFAC-PapersOnLine. 55:209-214
Publikováno v:
Fuel. 337:127170
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
F. Catapano, A. Frazzica, A. Freni, M. Manzan, D. Micheli, V. Palomba, P. Sementa, B.M. Vaglieco
Publikováno v:
Applied energy 311 (2022): 118673-1–118673-17. doi:10.1016/j.apenergy.2022.118673
info:cnr-pdr/source/autori:Catapano F.; Frazzica A.; Freni A.; Manzan M.; Micheli D.; Palomba V.; Sementa P.; Vaglieco B.M./titolo:Development and experimental testing of an integrated prototype based on Stirling, ORC and a latent thermal energy storage system for waste heat recovery in naval application/doi:10.1016%2Fj.apenergy.2022.118673/rivista:Applied energy/anno:2022/pagina_da:118673-1/pagina_a:118673-17/intervallo_pagine:118673-1–118673-17/volume:311
info:cnr-pdr/source/autori:Catapano F.; Frazzica A.; Freni A.; Manzan M.; Micheli D.; Palomba V.; Sementa P.; Vaglieco B.M./titolo:Development and experimental testing of an integrated prototype based on Stirling, ORC and a latent thermal energy storage system for waste heat recovery in naval application/doi:10.1016%2Fj.apenergy.2022.118673/rivista:Applied energy/anno:2022/pagina_da:118673-1/pagina_a:118673-17/intervallo_pagine:118673-1–118673-17/volume:311
This paper focuses on an advanced energy system, able to increase the overall efficiency of ships by recovering the heat wasted by the propulsion system. A small-scale prototype has been realized, developed, and tested under realistic operating condi
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::daac765464b7dfff8bfd27da9864b692
https://hdl.handle.net/11368/3016671
https://hdl.handle.net/11368/3016671
Publikováno v:
Fuel (Guildf.) 327 (2022). doi:10.1016/j.fuel.2022.125184
info:cnr-pdr/source/autori:F. Catapano, S. Di Iorio, A. Magno, P. Sementa, B.M. Vaglieco/titolo:Effect of ethanol blends, E10, E25 and E85 on sub-23 nm particle emissions and their volatile fraction at exhaust of a high-performance GDI engine over the WLTC/doi:10.1016%2Fj.fuel.2022.125184/rivista:Fuel (Guildf.)/anno:2022/pagina_da:/pagina_a:/intervallo_pagine:/volume:327
info:cnr-pdr/source/autori:F. Catapano, S. Di Iorio, A. Magno, P. Sementa, B.M. Vaglieco/titolo:Effect of ethanol blends, E10, E25 and E85 on sub-23 nm particle emissions and their volatile fraction at exhaust of a high-performance GDI engine over the WLTC/doi:10.1016%2Fj.fuel.2022.125184/rivista:Fuel (Guildf.)/anno:2022/pagina_da:/pagina_a:/intervallo_pagine:/volume:327
This study was aimed to characterize the effect of ethanol blends on sub-23 nm particles and on their volatile organic fraction from a turbocharged 1.8 L direct injection spark ignition engine. Tests were performed on the Worldwide Harmonized Light V
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.