Zobrazeno 1 - 10
of 1 973
pro vyhledávání: '"Axle load"'
Publikováno v:
International Journal of Transportation Science and Technology, Vol 12, Iss 4, Pp 891-906 (2023)
The success of the mechanistic-empirical pavement design guide implementation depends largely on a high level of accuracy associated with the information supplied as design inputs. Truck axle load spectra play a critical role in all aspects of the pa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4eeabe85775944f4976eb092d12a7985
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 14, Iss 18, p 8310 (2024)
With the rapid urbanization and expansion of rail transit systems, the axle loads of trains, which are a critical aspect of their configuration, have significantly increased. This increase poses substantial potential threats to the safety and service
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/360be1f7a533495a8fb252e2f2eac61c
Publikováno v:
Transportes, Vol 32, Iss 1 (2024)
This paper presents a comprehensive mechanistic-empirical assessment of axle load legal limits policy on Brazilian roadways, considering the intricate balance between enhanced freight transportation and potential pavement deterioration. Focusing on t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ebf5b795938245e686e8852680815b39
Autor:
Sharifullah Ahmed
Publikováno v:
Proceedings on Engineering Sciences, Vol 5, Iss 2, Pp 275-284 (2023)
The Residual settlement of granular subsoil of different strength underlying Road Embankment overlain by stronger soil layer is studied. A parametric study is conducted considering variable heights of embankment and variable ESAL factors (vehicle equ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7efd84d0ef37413794ce5c443f4823db
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 24, p 13264 (2023)
Measuring the axle loads of vehicles with more accuracy is a crucial step in weight enforcement and pavement condition assessment. This paper proposed a vibration-based method, which has an extended sensing range, high temporal sampling rate, and den
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d34d9bf325f94aec9efa3953193aa5d8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Steven Wood, Jonathan D. Regehr
Publikováno v:
Journal of Traffic and Transportation Engineering (English ed. Online), Vol 9, Iss 2, Pp 261-279 (2022)
Axle load data are an essential input for pavement design, yet for most North American agencies, there is uncertainty about the quality of axle load data obtained from weigh-in-motion (WIM) systems, the applicability of these data for pavement design
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0a7502a6e2bc40dfa271b664807449ea
Publikováno v:
Journal of Rehabilitation in Civil Engineering, Vol 9, Iss 3, Pp 89-100 (2021)
In most road pavements design methods, a solution is required to transform the traffic spectrum to standard axle load with using equivalent axle load factor (EALF). The EALF depends on various parameters, but in existing design methods, only the axle
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1984629465124b46856e7410284c60ce