Zobrazeno 1 - 10
of 38
pro vyhledávání: '"Axell, Cecilia"'
Autor:
Axell, Cecilia1 cecilia.axell@liu.se, Berg, Astrid1
Publikováno v:
International Journal of Technology & Design Education. Apr2024, Vol. 34 Issue 2, p505-530. 26p.
Publikováno v:
International Journal of Technology & Design Education. Apr2024, Vol. 34 Issue 2, p647-671. 25p.
Autor:
Axell, Cecilia
Syftet med denna studie är att utifrån ett didaktiskt perspektiv undersöka budskap om teknik i ett urval svenska skönlitterära barnböcker samt undersöka hur berättelsernas tekniksyner förhåller sig till deras natur- respektive framtidssyn.
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-113687
Autor:
Axell, Cecilia
Syftet med denna uppsats är att göra en komparativ analys av diskurserna kring de så kallade ”problembarnen” runt förra sekelskiftet och idag. Undersökningen utgår från sociologen och filosofen Michel Foucaults historiesyn, dvs. att man so
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-16320
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Axell, Cecilia1 cecilia.axell@liu.se, Boström, Johan2
Publikováno v:
International Journal of Technology & Design Education. 2021, Vol. 31 Issue 1, p27-39. 13p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Variance in interest and engagement by gender is a complex and long-standing research agenda in the field of technology education. Studies report that girls are more reluctant to participate in technology education, less interested in the subject and
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::7f558418668c3da33900b298997d2e27
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-167463
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-167463
Autor:
Axell, Cecilia
The aim of this study is to explore the nature of technology education in a Sámi school, in order to identify the potential of indigenous Sámi knowledge for broadening the horizons of technological literacy. This paper presents the findings from th
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::0a587477452823d52e7979b0d0eb2b0f
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-158487
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-158487