Zobrazeno 1 - 10
of 41
pro vyhledávání: '"Axell, Cecilia"'
Autor:
Axell, Cecilia1 cecilia.axell@liu.se, Berg, Astrid1
Publikováno v:
International Journal of Technology & Design Education. Apr2024, Vol. 34 Issue 2, p505-530. 26p.
Publikováno v:
International Journal of Technology & Design Education. Apr2024, Vol. 34 Issue 2, p647-671. 25p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Axell, Cecilia1 cecilia.axell@liu.se, Boström, Johan2
Publikováno v:
International Journal of Technology & Design Education. 2021, Vol. 31 Issue 1, p27-39. 13p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Variance in interest and engagement by gender is a complex and long-standing research agenda in the field of technology education. Studies report that girls are more reluctant to participate in technology education, less interested in the subject and
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::7f558418668c3da33900b298997d2e27
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-167463
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-167463
Autor:
Axell, Cecilia
The aim of this study is to explore the nature of technology education in a Sámi school, in order to identify the potential of indigenous Sámi knowledge for broadening the horizons of technological literacy. This paper presents the findings from th
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::0a587477452823d52e7979b0d0eb2b0f
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-158487
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-158487
In the field of technology education differences between girls and boys have been researched for some time but there is still a lack of knowledge about what exactly these differences consist of, and why they exist. The aim of this study is to explore
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::d3b49c8b4027598a3e98fb16dbcc9c20
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-158489
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-158489
Autor:
Axell, Cecilia, Stolpe, Karin
In 2017, the Swedish government decided on a new national strategy for digitalisation of the school system. The strategy resulted in a revision of the curricula for Swedish preschool in order to strengthen digitalisation. Although programming is not
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::b397db1125366a861e35af5d0db77d50
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-158488
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-158488